طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

یک صفحه ی تقسیم کننده اتاق تحت عنوان دیواره ی پارتیشن چوبی وظیفه ی جدا کردن یک محیط را برای انجام کارهای مختلف بر عهده دارد چرا که ممکن است در بعضی شرایط امکان دیوارکشی نباشد لذا این پارتیشن ها بهترین گزینه خواهند بود. طرح های پارتیشن های از جنس چوب در طیف گسترده ای از تنوع قرار دارند به گونه ای که نسبت به شرایط محیط می توانید یک نمونه را انتخاب کنید.

آن ها با توجه به عملکردی که دارند می توانند به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار یک خانه محسوب شوند. پارتیشن چوبی در ابعاد مختلف از قبیل بلند یا متوسط، باریک یا ضخیم، سبک یا سنگین، وجود دارند که به طرز شگفت انگیزی یک مدرنیته ی خاصی به فضای داخلی محیط میبخشد.

کروشان با تجربه ی چندین ساله در زمینه ی ارائه ی مدرن ترین ایده های طراحی پارتیشن ، آمادگی خود را جهت اجرای پروژه های وسیع خدمت شهروندان گرامی اعلام می نماید.

شما می توانید طرح های مورد علاقه ی خود را روی پارتیشن خود پیاده کنید، حال اگر طرح مد نظر شما استفاده از گل ها و گیاهان بکر زیبا است مطمئن باشید که می توانید یک تصویری از طبیعت زیبا را در گوشه ای از اتاق خود داشته باشید به طوری که اگر این طرح با یک سیستم روشنایی همراه باشد می تواند جلوه های خارق‌العاده ای را خلق کند.

یک طرح خلاقانه ی دیگر اضافه کردن قفسه هایی ،جهت قرار دادن کتاب، به پارتیشن است به گونه ای که ایجاد یک کتابخانه ی کوچک در داخل پارتیشن می تواند جلوه ای منحصر به فرد برای اتاق نشیمن شما ایجاد کند.

بنابراین با توجه به مطالب بالا پارتیشن چوبی به خوبی قابلیت سازگاری با هر نوع نیاز ما را دارند و همواره بهترین عملکرد را ، در محیط های خانگی به عنوان عضوی از مجموعه ی دکوراسیون منزل ، دارند و همین طور در محیط های شرکتی به عنوان یک دکور اداری نیز قلمداد می شوند. ماهیت آنها به گونه ای است که می توانند عملکردهای متفاوتی را ارائه دهند و ما در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد

چوبی 2 - طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

تاثیر پارتیشن چوبی بر دکوراسیون منزل

پارتیشن چوبی فارغ از عملکرد خود، جلوه های بصری خاصی برای محیط ایجاد می کنند به گونه ای که می توان گفت مانند یک آبگینه همواره کانون جلب توجه همگان هستند و با طرح های مواج خود پویایی بی نظیری برای محیط خانه به ارمغان می آورد.

آن ها با توجه به خاصیت جدا کننده ی فضای خانه و شخصی سازی کردن آن ،همواره صمیمیت را برای کاربران ایجاد می کنند. اگرچه به عنوان یک عنصر تزئینی نیز عملکرد مثبتی روی دکوراسیون منزل خواهد داشت اما یک طراح با ایده های جذابی که دارد می داند که چه نوع پارتیشنی را در کدام قسمت از خانه ایجاد کند تا یک ترکیب مدرن با سایر وسایل خانه داشته باشد به طوریکه طرح های ترکیبی نیز قابل اجرا هستند که علاوه بر خاصیت پارتیشن بندی، جنبه ی تزئینی نیز داشته باشند

مانند ایجاد سکوهایی در داخل پارتیشن چوبی برای قرار دادن مجسمه های دکوری، قاب عکس، شمع های تزئینی و یا حتی کتاب که همگی جزء ایده های مرکب محسوب می شود.

چوبی 3 - طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

انواع طرح های مختلف پارتیشن چوبی

فضای زیاد در خانه همواره مشکلاتی را به همراه دارد که محیط آن را از حالت دنج بودن خارج می کند، لذا پارتیشن چوبی با توجه به آن که در ارتفاع های مختلفی وجود دارد می تواند این حالت اصطلاحاً لخت و برهنه ی خانه را از بین ببرد و با تنظیم قسمت های مختلف خانه ،آن را به یک محیط آرامش بخش و دنج تبدیل کند.

اگر اتاق نشیمن شما در رنگ های روشن و سفید مبله شده است ،پارتیشنی را انتخاب کنید که دارای زمینه ی نقاشی شده باشد چرا که این نوع از پارتیشن چوبی درواقع منعکس کننده ی یک طبیعت زنده خواهد بود و به خودی خود به یک تزئین تبدیل می شود. پارتیشن ها در طرح های مختلفی از قبیل لانه زنبوری، خطوط مستقیم عمودی، ذخیره ساز، باغچه ای، و بسیاری از طرح های دیگر که به طور مختصر در مورد هریک از موارد گفته شده به همراه تصاویر توضیحاتی را ارائه می دهیم.

پارتیشن چوبی از نوع لانه زنبوری

پارتیشن چوبی از نوع لانه زنبوری یک فضای ارگانیک را به محیط میبخشد و باعث می شود اتاق بسیار پویا و شیک شود به گونه ای که اگر در سالن های انتظار تعبیه شوند یک حس خوب و شادی را به مراجعین القاء می کند. سطوح مشبک آن همواره جنبه تزئینی داشته و با دیگر اجزاء سازگاری بالایی دارد و در محیط های اداری که رفت و آمد مراجعین را در پی دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شکل زیر ترکیبی از لانه زنبوری و اشکال دیگر است.

چوبی 4 - طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

پارتیشن با خطوط عمودی مستقیم

دیوار پارتیشن چوبی با خطوط عمودی مستقیم، یک نوع طرح به دور از پیچیدگی و جلوه های چشمگیر است و در یک اتاق ساده قابلیت بسیار خوبی دارد . شما می توانید از این نوع برای جدا کردن آشپزخانه و اتاق ناهارخوری استفاده کنید . خطوط ساده درواقع یک چهره ی سنتی را به محیط ارائه می دهد و در انواع سایزها و ارتفاع های مختلف قابل ساخت است. برای تزئین آن می توان در لابه لای خطوط ال ای دی های کوچک نور تعبیه کرد تا شاهد نمای زیباتری باشیم.

پارتیشن های چوبی از نوع ذخیره ساز

در خانه های کوچک ترکیب یک پارتیشن چوبی به عنوان یک محفظه ی ذخیره ساز می تواند در کنار خاصیت تقسیم فضا، کارآمدتر نیز باشد به گونه ای که شما می توانید این نوع از پارتیشن را در نزدیکی اتاق غذاخوری به جهت ذخیره کردن ظروف غذا و دیگر وسایل استفاده کنید. و یا اینکه در نزدیک آشپزخانه به عنوان یک اپن کوچک کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد.

پارتیشن های از نوع باغچه ای

این نوع از پارتیشن چوبی اغلب در خانه های شهری مورد استفاده قرار میگیرد چرا که این نواحی به دلیل کمبود فضای لازم برای ایجاد فضای سبز سبب شده است تا طراحان به دنبال ایده ای جدید برای ایجاد یک نقطه ی ارگانیک و سبز در خانه باشند. در واقع هوشمندانه ترین گزینه استفاده از پارتیشن های دارای گلدان چوبی برای ایجاد یک فضای سبز کوچک است به گونه ای که این عمل طراوت ویژه ای را به محیط میبخشد و همین طور یکی از پرطرفدارترین نوع پارتیشن چوبی در بین دیگر پارتیشن ها می باشد.

چوبی 5 - طراحی یک دیواره پارتیشن چوبی برای خانه

کروشان با انجام پروژه هایی وسیع در زمینه ی پارتیشن چوبی، و کسب تجارب لازم همواره درصدد است تا پیشتاز این صنعت مدرن باشد و پیوسته در حال بروز رسانی داده ها و اطلاعات، در بکارگیری جدیدترین طرح ها در پروژه های خود است.