مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

اگر می خواهید یک فضای شیک و دلنشینی را در فضای خانه ی خود تجربه کنید حتما بخشی از زمان خود را جهت انتخاب مبل چوبی، که متناسب و هماهنگ با سایر اجزای منزل باشد، در نظر بگیرید. سلایق گوناگونی در این زمینه وجود دارد و این موضوع تنها دلیل طراحی های متنوع در ساخت مبلمان منزل است. به بیان دیگر باید به قدری محصولات متفاوت به بازار عرضه شود که همگی پاسخگوی ذوق هنری دیگر افراد باشند.

زمانی که وارد یک منزل می شوید اولین وسیله ای که از آن استفاده می کنید در اکثر موارد، مبلمان منزلتان خواهد بود و توقع دارید که وقتی روی آن می نشینید تمام فعالیت های خسته کننده ای که در طول روز داشته اید را به یکباره فراموش کرده و یک حس راحتی و آرامش خاصی را تجربه کنید. بنابراین اهمیت این وسیله ی ارزشمند به قدری بالا است که حتی تحقیق چند روزه برای گزینش مناسب ترین مبل چوبی، خالی از لطف نخواهد بود.

چوبی 2 - مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

هماهنگی و تناسب مبل چوبی با سایر اجزای منزل

تنها جایی که مقوله ی تناسب و هماهنگی، معنای واقعی خود را بروز می دهد فضای داخل خانه و نوع دکوراسیون منزل و همچنین چیدمان وسایل مختلف است. به طور کلی ذهن انسان در کسری از ثانیه کوچکترین ناهماهنگی را تشخیص می دهد که در این حالت قطعاً یک بار و القای منفی برای روحیه یک فرد خواهد بود. کلیه ی تجهیزات از قبیل مبل چوبی، درب و پنجره، کمد چوبی و حتی کتابخانه‌ چوبی و کلیه اقلام دکوری باید از لحاظ رنگ، جنس، طراحی و معماری کلی در تناسب با يکديگر باشند.

فضای خانه تنها جایی است که بیشترین وقت خود را در طول شبانه روز در داخل آن می گذرانیم که حتی اگر به صورت آگاهانه قصد تغییر دکوراسیون آن را نداشته باشیم، با گذشت زمان به شکلی ناخودآگاه فعالیت ها و اقداماتی را در جهت برقراری این هماهنگی های فیزیکی اجرا خواهیم کرد. این ویژگی در ذات و ماهیت غریزی انسان نهفته است که همواره تمایل به هماهنگ سازی فضای اطراف دارد.

در فرآیند هماهنگ سازی همواره سعی می شود که مبل چوبی را به عنوان یک وسیله مرجع و اصلی قلمداد کرد تا بتوان سایر وسایل را به تبعیت از آن، هماهنگ کرد. یعنی افراد ترجیح می دهند که ابتدا مبلمان خود را تکمیل کنند و سپس به خرید سایر وسایل و اقلام متناسب با مبل چوبی بپردازند.

چوبی 3 - مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

توجه به نوع متریال در مبل چوبی

بافت سنتی و طبیعی یکی از المان های بسیار تاتیر گذار در ساخت و طراحی مبل چوبی محسوب می شود. درواقع گرایش و تمایلات افراد به سمت عناصر به ظاهر زنده است که همواره سعی در برقراری ارتباط با آن ها ، حتی در خانه دارند. وجود یک مبل چوبی در خانه می تواند قدری تجلی یک محیط طبیعی و زنده برای شما باشد. هر چند برخی اقلام همراه آن فلزات یا الیاف پارچه ای هستند اما چارچوب اصلی مبل، از جنس چوب است.

امروزه کارگاه های متعددی، از چوب به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند که درواقع یکی از علت های آن انعطاف‌پذیری در ساخت مشتقات وابسته به چوب است. شما می توانید مبل چوبی خود را از قطعات چوبی یکپارچه یا توپر بسازید که این قطعات در واقع همان چوب های برش داده شده از کنده های بزرگ (تنه ی درخت) هستند. این نوع چوب ها غیر مشتق شده یا بدون ماشینکاری و بدون پرس های سرد هستند که در ساخت مبلمان از آن ها به وفور استفاده می شود.

جهت تفهیم موارد بالا این نکته را باید عنوان کنیم که چوب های مشتق شده همان خرده چوب هستند که به واسطه ی ماشینکاری و از طریق پرس یا فشرده سازی به یک تکه ی سخت چوبی تبدیل می شوند. و منظور از غیر مشتق شده، نیز عکس موارد ذکر شده است.

البته از بسیاری از مشتقات چوبی نیز برای ساخت مبلمان های مختلف استفاده می شود که فلسفه ی این کار درواقع به ایجاد نوآوری در فرآیند تولید برمی‌گردد. به بیان دیگر شما نمی توانید فقط از یک نوع چوب برای ساخت مبل چوبی استفاده کنید بلکه باید از چوب های ورقه ای چند لایه و همین طور MDF و یا نئوپان نیز جهت ایجاد تنوع در محصولات مختلف بهره برداری کنید.

چوبی 4 - مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

پایداری و استحکام مبل چوبی در طولانی مدت

یکی از ویژگی های فوق العاده مهم در ارتباط با مبل چوبی ، پایداری و استحکام آن در بازه های زمانی طولانی و به اصطلاح بلند مدت است. تجربه ثابت کرده است که چوب ها استعداد خارق‌العاده ای در بقای فیزیکی دارند به گونه که حتی بهتر از فلزات می توانند ساختار خود را بدون مشکل و در دراز مدت حفظ کنند. البته این موضوع را می توان به لحاظ علمی نیز اثبات کرد به گونه ای که در دراز مدت مولکول های چوب به هم فشرده شده و شبکه های گسترده تری را تشکیل می دهند که از ویژگی های آن می توان به سختی بیش از حد اشاره کرد.

طراحی و اجرای معماری های گوناگون در مبل چوبی

در سال های اخیر موضوع Various Design یا “طراحی های متنوع” به یکی از فرآیندهای کاملاً رقابتی در بین کارخانه های تولید مبل چوبی تبدیل شده است. به طوریکه هر چقدر اشکال و معماری های زیبا و خیره کننده ای در محصول وجود داشته باشد به همان نسبت درخواست و خواهان بیش تری نیز خواهد داشت.

از آنجایی که متریال چوب قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی دارد در نتیجه هر نوع طرح و یا دیزاینی (design) را می توان روی آن پیاده سازی کرد. از طرفی برخی از شرکت های پیشرفته در سطح جهان در تلاش هستند تا از نرم افزارهایی سه بعدی جهت خلق طرح های جدید و زیبا برای مبل چوبی استفاده کنند.

چوبی 5 - مبل چوبی، قلب تپنده ی دکوراسیون منزل

شرکت کروشان همتراز مجموعه های بین المللی

وجه تمایز شرکت کروشان با مجموعه های دیگر درواقع بهره برداری از کادری متخصص و مجرب است که با تلاش شبانه روزی خود سعی در افزایش راندمان مفید شرکت دارند. خوشبختانه در سال های اخیر این مرکز یک روند صعودی با شیب بسیار تندی را طی کرده است که همگی به واسطه اجرای پروژه های عظیم و موفقیت آمیز بوده است. آنچه که برای مجموعه ی کروشان اهمیت دارد درواقع جلب رضایت مشتریان در جنبه های مختلف کاری می باشد به همین جهت همواره پذیرای نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان خواهیم بود.