نکات مربوط به انتخاب کمد لباس چوبی

کمد لباس چوبی قسمت مهمی از هر مبلمان اتاق خواب را تشکیل می دهد. امروزه ، سلیقه افراد نسبت به انتخاب کمد لباس چوبی با مدرنیزه شدن ، تغییر عمده ای پیدا کرده است. از کمدهای سفارشی گرفته تا کمدهای مدرن ، طرح های مختلفی از کمدهای چوبی در بازار موجود هستند. بسته به بودجه می توان کمد های چوبی مختلفی از سبک های متمایز و خاص پیدا کرد. با این حال ، قبل از انتخاب یک کمد لباس چوبی مناسب به چند نکته مهم باید توجه کنید.

نکات کلیدی برای انتخاب کمد لباس چوبی مناسب

در ادامه نکات مختلفی را در مورد انتخاب کمد لباس مناسب برای اتاق خواب خود شرح خواهیم داد:

انتخاب کمد لباس چوبی بر اساس نیازهای خود

از همان ابتدا ، شما باید نیازهای خود را تعیین کنید. اگر به دنبال کمد لباسی هستید که وسایل خیلی زیادی را در آن قرار دهید و فضای بیشتری برای وسایل خود نیاز دارید و در حین حال به دنبال یک کمد لباس چوبی زیبا هستید ، شما به یک کمد لباس بزرگ و کامل نیاز خواهید داشت.

طراحی کمد لباس چوبی به رنگ و دکوراسیون اتاق شما هم بستگی دارد. قبل از خرید کمد لباس ، فضایی را که می توانید برای نصب در آنجا اختصاص دهید را در نظر بگیرید. با توجه به در دسترس بودن فضا و ابعاد ، می توانید کمد لباس را کاملاً مناسب اتاق خواب خود تعیین کنید.

الزامات عملکرد کمد لباس

یکی از مهمترین عواملی که هنگام انتخاب کمد لباس باید در نظر گرفت ، تعیین عملکرد کمد لباس است. برای آویز بلند لباس ، کت و لباس مجلسی به کمد های بلند نیاز دارید. اگر لباس های کوچک ، شلوارک و لباس مجلسی کوچک دارید ، می توانید آنها را در طبقه های نیم قد آویزان کنید. یک کمد لباس کامل دارای طراحی داخلی فوق العاده ابتکاری برای آویزان کردن لباس ها می باشد.

کشوهای جواهرات ، جا کفشی ، همراه کشوهایی که می توانید لوازم آرایشی خود را به طور جداگانه در آنها نگه دارید. امکانات اضافی که برای کشوها موجود هستند می توانند باعث کاهش شلوغی و آشفتکی وسایل شخصی شما باشند و می توانید  وسایل خود را در مکانی امن نگه دارید.

لباس چوبی 2 - نکات مربوط به انتخاب کمد لباس چوبی

طراحی مناسب

روش ساخت و طراحی کمد لباس چوبی تحت تأثیر چندین ملاحظه کاربردی و همچنین زیبایی شناختی قرار می گیرد. این روزها جدیدترین درهای کشویی مدرن در کمد لباس ها بسیار رواج یافته است. این نوع کمد لباس به دلیل قابلیت استفاده ، مقرون به صرفه بودن و دارای فضای کم، مورد تقاضای بسیار از افراد قرار گرفته است.

از آنجا که فضای کمتری را اشغال می کنند ، نسبت به دیگران کمدهای لباس ارجح هستند. مدل های مختلفی نیز وجود دارند از قبیل کمد های ایستاده ، کمد با درهای لولایی ، کمدهای سه در ، کمدهای دو تابلوی و … که با قیمت بسیار مناسب در بازار موجود هستند. کروشان یک از مجموعه هایی است که این نوع کمدهای چوبی را با مواد با کیفیت و مرغوب مطابق با سلیقه شما طراحی و تولید می کند.

اندازه مبلمان کمد لباس چوبی

مواقعی وجود دارد که در ذهن خرید یک کمد لباس بزرگ با طراحی خاص هستید، اما فضایی که برای کمد لباس چوبی خود دارید نمی تواند نیاز شما را برطرف کند. بنابراین لازم است قبل از انتخاب کمد لباس مناسب فضای اتاق خواب خود را بررسی کنید سپس برای انتخاب کمد لباس خود اقدام کنید همچنین باید فضای کافی برای باز کردن درهای کمد لباس هم وجود داشته باشد.

سبک کمد لباس چوبی

در حالی که کمد لباس مناسب اتاق خواب خود را انتخاب می کنید ، طراحی کمد لباس بیشترین اهمیت را دارد. این بستگی زیادی به دکوراسیون و ظاهر کلی اتاق شما دارد. از طراحی های مدرن و براق گرفته تا سبک های ساده ، کمد لباس با پوشش براق با دستگیره های براق و کوچک، جذابیت اتاق شما را بیشتر می کند و باعث ایجاد نشاط در ظاهر کلی اتاق خواب شما می شود.

لباس چوبی 3 - نکات مربوط به انتخاب کمد لباس چوبی

در بعضی مواقع ، افراد فضای لازم برای میز آرایش را ندارند و آنها می خواهند ترکیبی از طرح های کمد لباس با میزهای آرایش داشته باشند. و این سبک کمد لباس امروزه بسیار هم رایج می باشد، جایی که افراد می خواهند هر دو را با هم ترکیب کنند. ادغام یک میز آرایش با کمد لباس یک انتخاب عالی برای تزئین دکوراسیون کلی اتاق خواب شما است. همچنین در فضایی که می توانست یک میز آرایش بزرگ اشغال شود ، صرفه جویی می شود.

پس در انتخاب طرح و سبک و مدل کمد لباس چوبی خود دقت کنید و آن را مناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

انواع کمد لباس چوبی :

کمد لباس دو درب: این نوع کمد در طرح های استاندارد همراه با کشو و ریل وجود دارد. به طور کلی شامل یک کشو یا قفسه جمع آوری لباس ها می باشد.

کمد های سه درب: این نوع کمد در مقایسه با کمد های دو درب فضای بیشتری را اشغال می کنند. با این نوع طراحی در اتاق خواب خود، می توانید قفسه بندی و کشوهای زیادی داشته باشید.

کمد لباس ایستاده: این مدل کمد لباس بسیار رایج و مورد استفاده زیادی قرار گرفته است و همچنین مقرون به صرفه نیز می باشد. کمدهای لباس ایستاده به راحتی قابل جابجایی هستند و بنابراین استفاده از آنها نیز آسان است.

کمد های لباس درب کشویی: درهای کشویی نیاز به باز کردن درها به سمت خارج ندارند ، بنابراین باعث صرفه جویی در فضای زیادی می شود. در فضاهای کم به عنوان یک گزینه عالی محسوب می شوند.

لباس چوبی 4 - نکات مربوط به انتخاب کمد لباس چوبی

موارد استفاده در کمد چوبی لباس

علاوه بر زیبایی که یک کمد لباس می تواند برای اتاق شما به ارمغان بیاورد ، موادی که کمد لباس با آن ساخته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ ، جنس چوب و روکش کمد لباس کمک زیادی به ظاهر و زیبایی کمد لباس می کند.

تمام MDF: امروزه به دلیل مقرون به صرفه بودن ، اقتصادی بودن و دوام ، از تمام mdf در کمد لباس استفاده می شود.

چوب سخت: از آنجا که چوب سخت بسیار مقاوم است ، سبک و طرح خوبی به ارمغان می آورد.

روکش مات: روکش مات در صنعت مبلمان همیشه بی نظیر بوده است. داشتن روکش مات نرم جلوه ای باشکوه به کمد چوبی شما می بخشد.

جلای براق: کمد لباس چوبی با جلای براق جلوه زیبایی به دکوراسیون اتاق خواب شما می بخشد. پوشش براق ، شور و نشاط بیشتری به اتاق می دهد.

رنگهای مخصوص نقاشی کمد: کمد های نقاشی شده در طیف های مختلف رنگ و سبک وجود دارند و می توان کمد را به شکل ظاهری تازه ، روستایی یا معاصر تبدیل کرد.

آینه های شیشه ای: طراحی کمد لباس با میز آرایش یکی دیگر از سبک های بسیار محبوب است که این روزها توسط نسل های جوان پذیرفته شده است. با افزودن جلوه ای روشن و آینه ای ، شور و نشاطی به دکوراسیون کلی اتاق می بخشد.

نتیجه گیری نهایی

آیا شما بدنبال کمد لباس چوبی مناسبی هستید که متناسب با اتاق خواب شما باشد؟ کروشان شرکتی معتبر با ده ها سال تجربه و تخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع مبلمان چوبی منزل می باشد لذا می توانید با شرکت کروشان ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را در زمینه ساخت کمد لباس سفارشی مطرح نمایید.