نحوه ی خرید میز چوبی جلو مبلی

بسیاری از ما در تلاش هستیم تا سبک طراحی مبلمان چوبی منزل خود را به شکلی خاص انتخاب کنیم تا علاوه بر تامین معیارهای زیبایی شناختی، کاربرد خوبی نیز در طولانی مدت داشته باشند. یکی از این عناصر مهم میز چوبی جلو مبلی است که همواره در کنار مبل چوبی تهیه می شوند.

این وسیله ی ارزشمند در اشکال بسیار متنوعی اعم از مستطیل، مربع، دایره، مثلث، و دیگر طرح های رایج ساخته می شوند که مطابق با هر نوع سلیقه ای می باشند. در این مقاله قصد داریم چندین عامل مهم را که در زمان خرید باید به توجه کنید، عنوان کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

توجه به عملکرد میز چوبی جلو مبلی

اصولا میزهای چوبی قدیمی به دلیل تعویض یا تغییر مبل ها و جایگزینی آن ها با مبل های طویل و بزرگتر دیگر قابلیت استفاده ندارند و باید با سایز مناسب و هماهنگ با مبل تعویض شوند. این میزها دارای عملکرد یکسان نیستند و به دو دسته مهم طبقه بندی می شوند که شامل میز چوبی جلو مبلی مرکزی یا center table و میز چوبی قهوه خوری یا coffee table می باشند.

  • میزهای مرکزی

این میز چوبی جلو مبلی باید مطابق با ابعاد مبل انتخاب شوند. اگر مبل طویل و بزرگی دارید بهتر است میز شما نیز به صورت مستطیلی شکل باشد تا عملکرد درستی را ارائه دهد و شرایط استفاده از آن نیز راحت باشد. علاوه بر آن به دلیل فضای بیشتر می توانید در هر نقطه ی آن کنترل تلویزیون، مجلات مختلف و تزئینات دکوری قرار دهید

  • میز چوبی قهوه خوری

این میزها غالبا ابعاد جمع و جور و کوچکتری دارند و به شکل گرد و بیضی شکل طراحی می شوند. متناسب با ارتفاع مبل ساخته می شوند. این نوع میز تنها برای قرار دادن فنجان یا لیوان مورد استفاده قرار می گیرند.

چوبی جلو مبلی - نحوه ی خرید میز چوبی جلو مبلی

اهمیت نوع چوب میز جلو مبلی

میز چوبی جلو مبلی را می توان با انواع تخته های چوبی با نوع ساخت مختلف تولید کرد. همان طور که می دانید به جهت گسترش ماشین آلات صنعتی فرآورده های متنوعی از چوب در حال ساخت است که هر کدام از لحاظ ساختاری و طریقه تهیه با دیگری تفاوت دارد. در ذیل چند نمونه از این چوب ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • چوب سالید (solid wood)

این چوب به طور طبیعی تکه ای از بدنه ی اصلی درخت هستند که هیچگونه فرآیند مهندسی در بافت ذاتی چوب انجام نمی شوند. دوام بسیار بالایی دارند و می توانند تا ده ها سال مقاومت کنند. اما نباید در برابر رطوبت قرار گیرند.

  • چوب mdf

ساخته شده از الیاف چوبی و برخی رزین های صنعتی هستند. با نگهداری مناسب می توانند چندین سال دوام داشته باشند اما نوع بسیار بادوام تر است.

  • چوب مهندسی شده (engineering wood)

این تخته های چوبی مرکب هستند که معمولا به صورت لایه ای طراحی می شوند. این چوب دوام فوق العاده بالایی دارند و در صورت استفاده صحیح بیش از ۴۰ سال قابلیت استفاده میز چوبی جلو مبلی را تضمین می کنند.

چوبی جلو مبلی 2 - نحوه ی خرید میز چوبی جلو مبلی

نوع پرداخت کاری میز چوبی جلو مبلی

میز چوبی جلو مبلی پس از پایان ساخت باید کاملاً پرداخت کاری شوند تا سطح رویه آن ها صیقلی و صاف و بدون هرگونه زبری باشند. این فرآیند انواع مختلفی دارند که شرح ذیل می باشند.

  • پوشش مات

این نوع پرداخت کاری چوب باعث می شود تا سطح چوب مات و نزدیک به ظاهر طبیعی چوب باشند.

  • پوشش براق

یک لایه از رنگ پلی اورتان روی سطح چوب قرار می گیرد که باعث می شود میز چوبی جلو مبلی شما براق و چشم نواز شود.

  • پولیش کاری

یک ماده جلا دهنده ای است که معمولا برای نوسازی مبلمان قدیمی استفاده می شود و می تواند ظاهر چوب را مانند شکل اولیه زیبا کند.

  • لایه ملامین

مواد رزینی خاصی هستند که پس از قرارگیری روی سطح چوب کاملا سخت شده و مقاومت چوب را نیز افزایش می دهند.

  • پرداخت کاری uv

لایه ی نسبتا ضخیمی است که از هرگونه ساییدگی و خراش چوب جلوگیری می کند و منجر به افزایش عمر میز چوبی جلو مبلی می شود.

  • استفاده از رنگ

با استفاده از یک لایه ی رنگ می توانید علاوه بر زیباتر شدن میز چوبی خود سطح آن را نیز از حالت زبری خارج کنید.

چوبی جلو مبلی 3 - نحوه ی خرید میز چوبی جلو مبلی

طرح های مختلف میز چوبی جلو مبلی

میز چوبی جلو مبلی طرح بندی های متفاوتی دارند که می توانید هر کدام را متناسب با سلیقه و دکوراسيون منزل انتخاب کنید. اینکه تصور کنید میز چوبی جلو مبلی دارای یک طرح تمام چوب ساده است باید بگوییم که همیشه اینگونه نیست. می توان در سطح رویه آن از شیشه استفاده کرد و یا یک طرح طبقه ای را روی آن پیاده سازی کرد تا قابلیت بکارگیری از انواع قطعات کوچک دکوری فراهم شود.

حتی در مواردی می توان چند کشو کوچک را در چهار طرف آن تعبیه کرد که به جهت کاربری آسان محل قرار گیری وسایل پذیرایی جزئی باشند. امروزه با توجه به افزایش ذوق هنری شرکت ها و سازندگان میز چوبی می توان شاهد طرح بندی بسیار شگفت انگیزی از این محصول گرانبها بود.

ملاک قرار دادن بودجه در زمان خرید

در بالا عواملی مانند عملکرد، نوع چوب، پرداخت کاری و توجه به طرح بندی میز چوبی جلو مبلی مورد بررسی قرار گرفت. اما موضوع اصلی توجه به قیمت و بودجه ای است که برای خرید آن لحاظ کرده اید. اصولا هر چقدر سایز و نوع طرح و امکانات میز چوبی بیشتر باشد غالبا دارای قیمت متفاوتی خواهند بود. اما به دلیل تولید گسترده معمولا دارای یک قیمت متعادل نسبت به بازار هستند که شرایط خرید را برای عموم مهیا می کند.

سفارش طراحی و ساخت انواع محصولات چوبی از شرکت کروشان

شرکت کروشان مجری طراحی و ساخت هر نوع وسیله چوبی و دکوری برای منازل و محیط های مختلف می باشد که به جهت دقت ساخت بالا همواره توانسته است رضایت گسترده مشتریان را جلب کند. شما می توانید مطابق با دکوراسیون منزل و ایده های شخصی خود سفارش ساخت اقلام چوبی خود را به این مجموعه بدهید تا در کم ترین زمان و بالاترین سطح کیفیت برای شما انجام شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *