۵ راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

پنج راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

مطالعه و فعالیت های علمی جزء جدایی ناپذیر حیات بشر است و با توجه به پیشرفت های گسترده ای که به طور لحظه ای در زمینه ی تحقیقات و فناوری های نوین رخ می دهد، وجود فضایی امن و راحت جهت پیشبرد اهداف مطالعاتی خود امری بسیار ضروری است. خانواده های امروزی نیاز به یک اتاق مطالعه را برای ایجاد یک حریم شخصی و آرامش بخش برای فرزندان خود همواره احساس می کنند و طبیعتاً در مسیر ایجاد چنین فضایی، وسایل و تجهیزات نیز به طور خودکار بنا به احتیاج وارد آن می شوند. یکی از این وسایل میز مطالعه ام دی اف است که اساسی ترین رکن هر اتاق مطالعه ای محسوب می شود.

طراحی و ساخت میز مطالعه ام دی اف باید به گونه ای باشد که پاسخگوی نیازهای شما در طول چندین ساعت استفاده از آن باشد. کاربری راحت، داشتن محفظه های متعدد، شکیل بودن و از همه مهم تر دارای استحکام و دوام طولانی همگی از ویژگی های ایده آل این محصول می باشند. در این مقاله چند دستورالعمل اساسی آورده شده است که به شما کمک می کند تا مناسب ترین میز مطالعه را انتخاب کنید.

  1. داشتن اندازه و سایز مناسب
  2. هماهنگ بودن با دکوراسبون و فضای اتاق
  3. مجهز به محفظه و کشوهای متعدد
  4. ارگونومیک بودن آن
  5. ساخته شده از متریال و مواد اولیه مناسب

در ادامه به صورت جداگانه به بررسی و توضیح هر کدام از موارد مذکور خواهیم پرداخت.

مطالعه ام دی اف 2 - 5 راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

۱- اندازه و سایز میز مطالعه ام دی اف

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب میز مطالعه ام دی اف ، ابعاد و حجم آن است. هر چقدر امکانات بیشتری روی میز تعبیه شده باشد به همان نسبت، ابعاد آن بزرگ تر خواهد بود. شما می توانید یک کتابخانه چوبی کوچک را نیز همراه با میز مطالعه خود داشته باشید به گونه ای که این دو به واسطه ی یک طراحی خاص در یکدیگر ادغام می شوند، در نتیجه این ترکیب جدید به دلیل چندکاره بودن قطعاً سایز بزرگتری خواهند داشت و مناسب اتاق های نسبتاً بزرگ می باشند.

توصیه می شود قبل از تصمیم به خرید میز مطالعه ام دی اف ، یک اندازه گیری مناسب از محلی که قرار است این وسیله ی ارزشمند را در آن بگذارید داشته باشید. طول، عرض و ارتفاع میز باید مطابق با فضای موجود در اتاق باشد. اگر اتاق شما دارای ابعاد کوچکی است می توانید برای صرفه جویی در فضا و همین طور حفظ ظاهر آن، از یک میز مطالعه ام دی اف مستطیل شکل استفاده کنید. اتاق های بزرگ تر نیز می توانند U شکل و یا طرح هایی از L را در خود جای دهند. طرح های L شکل معمولاً به صورت اشکال ادغامی که در قسمت قبل توضیح داده شد، هستند و امروزه به وفور از این مدل ها در حال ساخت و تولید است.

۲- هماهنگی میز مطالعه با دکوراسیون و فضای اتاق

هر وسیله ی چوبی که طراحی و ساخته می شود باید در عین کاربردی بودن، یک زیبایی بصری را که ناشی از ذوق هنری سازنده آن است در خود داشته باشد. وسایل و تزئینات دکوراتیو که در هر اتاقی استفاده می شود زمانی جلوه ی شورانگیز و روحیه بخشی را دارند که در تناسب با یکدیگر باشند. میز مطالعه ام دی اف نیز یکی از آن وسایلی است که به نوعی قلب یک اتاق شخصی قلمداد می شود و سایر اقلام موجود در اتاق، از لحاظ رنگ آمیزی و حتی متریال به کارفته، در تبعیت از این وسیله ی شگفت انگیز هستند.

زمانی که به یک اتاق وارد می شوید اولین منظره ای که توجه شما را جلب می کند یک میز مطالعه ام دی اف با ظاهری شیک و منحصر به فرد است. می توان گفت از لحاظ استفاده برای افرادی که به طور جدی مطالعه را جزو برنامه های روزانه ی خود قرار داده اند، نسبت به سایر تجهیزات موجود در اتاق، در مقام اول قرار دارند. بنابراین اجرای انواع تزئینات ریز روی میز مطالعه ام دی اف مانند قرار دادن یک گلدان چوبی کوچک، به منظور القاء یک نوع انرژی مثبت به اطراف و شخص استفاده کننده، خالی از لطف نخواهد بود.

مطالعه ام دی اف 3 - 5 راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

۳- مزیت وجود محفظه و کشوهای متعدد در میز مطالعه

یکی از امتیازات ویژه ای که همه دانش آموزان و دانشجویان عزیز در مورد میز مطالعه ام دی اف همواره به دنبال آن هستند وجود کشوهایی است که بتوانند انواع وسایل شخصی خود را در آن نگه داری کنند. خوشبختانه اکثر تولیدکنندگان به این مسئله کاملاً واقف هستند که چه تعداد محفظه و کشو را برای میز مطالعه ام دی اف در نظر بگیرند تا همه ی کاربران آن احساس راحتی و آسودگی خاطر مضاعفی را داشته باشند.

میز مطالعه ام دی اف باید به قدری حرفه ای طراحی شده باشد که بدون اتلاف وقت تمام وسایل ضروری که قبلاً در آن ذخیره سازی کرده اید را در اختیارتان قرار دهد. قسمت هایی که برای نگهداری انواع لوازم التحریر طراحی می شوند اغلب به صورت روباز هستند تا هم ماهیت و اصالت یک میز تحریر را حفظ کنند و هم دسترسی به یکی از مهم ترین اقلام مطالعه را که همان ابزارهای نوشتن هستند را سهل و آسان کنند.

مطالعه ام دی اف 4 - 5 راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

۴- نحوه ی ارگونومیک بودن میز مطالعه ام دی اف چگونه است؟

علم ارگونومی تمام ظرفیت ها و توانمندی‌های انسان را مورد بررسی قرار می دهد و اطلاعات بدست آمده را در طراحی و ساخت هر آنچه که انسان در طول روز با آن سروکار دارد، به کار می گیرد. میز مطالعه ام دی اف نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی آن باید به درب و پنجرهسمتی باشد که همه ی ویژگی های آن در تناسب با خصوصیات آناتومیک بدن انسان باشد. این دانش نوپا که در مراکز اداری نیز بسیار مورد توجه است سعی بر آن دارد تا کلیه اقلام موجود در ادارات مانند میز مدیریت و کنفرانس و دیگر تجهیزاتی که رابطه ی مستقیمی با فیزیک انسان دارد را به نوعی مهندسی شده طراحی کند تا قابلیت استفاده چندین ساعته را بدون ایجاد عوارض جانبی بر سلامت کارمندان فراهم کند.

طول، عرض، و ارتفاع میز مطالعه ام دی اف باید تمام ابعاد فیزیکی یک انسان بالغ را در نظر بگیرد به طوریکه فرد با استفاده طولانی مدت دچار مشکلات بدنی، از قبیل قوز کردن یا دردهای مفصلی به دلیل ارتفاع کوتاه یا بلند سطح میز، نشود. ارتفاع ایده آل و استاندارد میز مطالعه ام دی اف باید بین ۶۶٫۰۴ سانتی متر تا ۷۶٫۲ سانتی متر باشد تا بتوان یک وضعیت نشستن راحت را تجربه کرد.

مطالعه ام دی اف 5 - 5 راهکار برای انتخاب میز مطالعه ام دی اف

۵- ام دی اف یکی از مرغوب ترین و محبوب ترین نوع چوب

این ماده که یکی از مشتقات پر کاربرد چوب محسوب می شود یک ساختار منسجم و یکپارچه  را در ساختمان میز مطالعه ام دی اف به وجود می آورد که امروزه طیف وسیعی از انواع اقلام چوبی مانند درب و پنجره، کابینت و حتی سرویس خواب نیز از این ماده ارزشمند ساخته می شود. در ذیل به چند نمونه از مزیت های ویژه ی ام دی اف به صورت سرتیتر وار اشاره خواهیم کرد.

  • در عین استحکام و زیبایی، صرفه ی اقتصادی بالایی دارد
  • سطح صیقلی و همواری را در پایان کار ارائه می دهد
  • قوی تر و با دوام تر از برخی انواع تخته های چند لایه است
  • کار با آن آسان است
  • دارای وزن کم تر و قابلیت جابه جایی راحتی دارند

در پایان ضمن تشکر از مطالعه این مقاله ارزشمند که حاصل تلاش و همفکری تیم متخصص شرکت کروشان می باشد یادآور می شویم که این شرکت پایه و اساس خود را بر طبق اصول و ضوابطی تنظیم کرده است که هر کدام از موفقیت های روز افزون خود را مرحون عمل به آن ها می داند و تمام تلاش و تمرکز خود را جهت جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان به کار خواهد گرفت تا پاسخی بر اعتماد و محبت همه ی شما عزیزان به این مجموعه باشد.