سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

اگر در حال طراحی اتاق یا فضای منزلتان هستید و قصد استفاده از چوب طبیعی جهت ایجاد منظره ای دلنشین و جذاب را دارید، احتمالا این موضوع به ذهنتان خطور کرده است که وجود چندین صندلی چوبی شیک و بادوام می تواند دکوراسیون منزل شما را تکمیل کند.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از میان انبوهی از سبک های متنوع صندلی، کدام یک ایده آل ترین انتخاب خواهد بود و این دقیقا نقطه ای است که وجود یک تیم متخصص طراحی دکوراسیون بسیار ضروری است تا با مشاوره های کاربردی، شما را از این سر در گمی نجات دهد بنابراین شرکت کروشان آمادگی آن را دارد تا همه روزه پاسخگوی سوالات شما در زمینه طراحی و ساخت محصول مورد نظرتان باشد تا با یک اتفاق نظر به هدف دلخواهی که در ذهنتان است برسیم.

در اینجا هفت سبک رایج صندلی چوبی و آنچه که شما باید درباره آنها بدانید تا تصمیم بگیرید که آیا مناسب خانه شما هستند، آورده شده است که به تفصیل به توضیح هر یک می پردازیم.

صندلی چوبی با سبک Mission، طرحی ناب برای دورهمی های شما

صندلی های طرح mission یکی از بارزترین سبک های صندلی چوبی هستند که در میان افراد آمار خرید بسیار بالایی دارند. در قسمت پشتی صندلی نرده های عمودی مستقیم کار شده است که آنقدر حضور خطی قوی ای دارند که سبب می شود بین سبک های سنتی و مدرن در نوسان باشند. پایه های صندلی از طریق یک طرح H به یکدیگر متصل شده اند که کاملاً معرف یک صندلی همه کاره خواهد بود ، با این وجود این نوع از صندلی چوبی به صورت گاه به گاه در دکوراسیون اتاق نشیمن نیز قابل استفاده هستند و همین طور با بسیاری از سبک های میز ناهار خوری نیز ترکیب شده و حس خوشایندی را به وجود آورده اند.

صندلی چوبی با سبک Windsor، نمایانگر یک طرح فانتزی زیبا

این سبک از صندلی چوبی نیز بسیار شناخته شده هستند و معمولا به واسطه ی طراحی خمیده ی خود قابل تشخیص می باشند. نرده های زاویه داری که در قسمت پشتی تعبیه شده اند، در قسمت وسط ضخیم تر و در محل اتصال نازک تر شده اند که این حالت معمولا معرف سبک های انگلیسی معروف است. اکثر صندلی های windsor دارای پایه های دوکی شکل هستند که به علت ظاهر انحنا دار، اندکی با طرح های مدرن صندلی چوبی فاصله دارند و موارد استفاده ی آن ها به دلیل طرح فانتزی بیشتر در کلبه هایی با درب و پنجره چوبی و همین طور اتاق های غذاخوری کوچک می باشد.

چوبی 2 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

صندلی چوبی مدل ladderback، طرحی پایدار و استوار

ladderback جزو صندلی چوبی سنتی محسوب می شود که در قسمت پشتی دارای اسلایدهای چوبی افقی با فاصله یکسان هستند و از این رو نام آن را ladder یا نردبان گذاشته اند. این طرح از صندلی حتی اگر متعلق به قرون وسطی هم باشند اما هنوز هم می توانند در دکوراسیون های امروزی و جدید جای خود را پیدا کنند. ترفند ادغام آن در یک اتاق مدرن به دلیل ظاهر جذابی که دارد همواره مورد پسند عموم بوده است با این حال طرح نردبانی آن معمولا در فضاهای باز بیشتر جلب توجه می کند به طوریکه در خانه های مجلل و سالن های غذاخوری رسمی بسیار کاربردی هستند.

چوبی 3 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

Kitchen chair ، صندلی چوبی مناسب فضای آشپزخانه

صندلی چوبی آشپزخانه که بعضاً به آن صندلی مدرسه نیز گفته می شود دارای ظاهری نسبتا ساده و به اصطلاح جمع و جور هستند و اغلب به دلیل پشتی کوتاه تری که نسبت به سایر صندلی ها دارند به راحتی و با سرعت بیشتری قابلیت جابه جایی دارند. طرح های متفاوتی را روی آن می توان پیاده سازی کرد چرا که با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارد بیشتر راحتی و سبک بودن آن مد نظر است. در نتیجه قرار نیست به عنوان یک گزینه عالی برای یک فضای رسمی یا فوق مدرن باشند از طرفی این بدان معنا نیست که همیشه در آشپزخانه بمانند به طوریکه همواره استعداد قرار گیری در محیط غذاخوری متوسط را نیز دارند.

چوبی 4 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی 

صندلی چوبی مدل QUEEN، چهره ای خاص برای فضاهای رسمی

صندلی سبک queen یا ملکه یکی از چندین نوع صندلی چوبی سنتی هستند که به دلیل ظاهر خاص و طرح دار خود به خوبی در معرض دید قرار می گیرند. در طراحی و ساخت آن جزئیات بیشتری را لحاظ کرده اند به طوری که در نگاه اول منحنی های تراش خورده و ظریف آن گواه این مدعاست. قدمت آن ها از اواخر قرن شانزدهم آغاز می شود و کاملا حال و هوای رسمی را دارند.

چوبی 5 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

صندلی با سبک modern، در خور مکان های لاکچری و امروزی

بر خلاف سبک های صندلی چوبی که در بالا توضیح داده شد، بازگو کردن جزئیات این مدل به راحتی امکان پذیر نیست چرا که این طرح از صندلی ها می توانند از لحاظ ظاهری بسیار متفاوت باشند و از این رو توصیف آن ها در این مجال نمی گنجد. با این حال آن ها در چند فاکتور مشترک هستند که عبارتند از :

  • معمولا از چوب منحنی و خمیده ساخته می شوند.
  • حس ارگانیک بودن را القا می کنند و تاکید زیادی بر دانه های چوب دارند.
  • دارای ظاهری ساده و جنس منعطف و نرم هستند.

این صندلی چوبی در صورت ترکیب با سایر عناصر دکوراسیون مدرن، بهترین عملکرد را خواهند داشت به طوری که می توانند در اتاق های نشیمن و یا به عنوان دکور اداری و همچنین اتاق های ناهار خوری چشم نواز باشند.

چوبی 6 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

صندلی با طرح های روستایی با نام Rustic

صندلی چوبی روستیک یا روستایی چهره ای کاملا دست ساز دارند و معمولا برای ساخت آن ها از چوب های براق استفاده می شود به طوری که از لحاظ ظاهری و سبک بسیار با مدل های امروزی و مدرن تفاوت دارند از این رو به واسطه ی شکل ساده و بی آلایش خود یک حس ارگانیک بودن را متبادر می کنند. بنابراین این نوع از صندلی چوبی در مکان های خارج شهر و روستا بهترین عملکرد را دارند هر چند می توانید ظاهر خشن و بی روح آن ها را با الگوها و وسایل جانبی مدرن تر کاهش دهید.

چوبی 7 - سبک های زیبا و متنوع در طراحی و ساخت صندلی چوبی

همان طور که می دانید حرفه ی طراحی و ساخت رابطه ی مستقیم با منابع اطلاعاتی قوی دارد و لازم است هر لحظه از طرح های جدیدی که به بازار می آید بهره برداری کرد بنابراین شرکت کروشان در طی این سال های طولانی همواره سعی در بروز رسانی منابع اطلاعاتی خود داشته است، تا بتواند رضایت هر چه بیشتر مشتریان را جلب کند.