ترکیب زیبا و مسرت بخش کاور چوبی شوفاژ با دکوراسيون منزل

چیدمان و دکوراسیون هر نوع مکانی به چند پارامتر اساسی و بنیادی بستگی دارد تا بتواند جلوه ای هماهنگ و شکیل را به محیط اطرف ببخشد. همه ی اجزای خانه اعم از تزئینات دکوراتیو، کتابخانه چوبی، درب و پنجره و یا حتی کاور چوبی شوفاژ زمانی می توانند تاثیر مثبت و ایده آلی را به محیط القا کنند که از هر لحاظ با یکدیگر هم خوانی داشته باشند.

هم خوانی و هماهنگی زمانی اتفاق میافتد که همه ی اجزاء از لحاظ نوع معماری، رنگ، جنس و همین طور مکان قرارگیری، در یک مسیر واحد باشند. آنچه که موضوع بحث ماست درواقع وجود یک جسم فلزی، با نام رادیاتورهای خانگی است که به واسطه ی ظاهر نه چندان مطلوب خود باعث یک نوع دگر ریختگی در مجموعه ی وسایل دکوری ما شده اند. ایده ای که برای پنهان کردن این معضل اندیشیده شده است، استفاده از کاور چوبی شوفاژ در طرح های بسیار جذاب و خیره کننده است که در ادامه به ببرسی فواید آن خواهیم پرداخت.

چوبی شوفاژ 2 - ترکیب زیبا و مسرت بخش کاور چوبی شوفاژ با دکوراسيون منزل

فواید استفاده از کاور چوبی شوفاژ

آیا خانه ی شما از یک مورد رادیاتور با ظاهری خشن رنج می برد؟ اگر چنین است، باید بدانید که قطعاً راه حلی وجود دارد و شما تنها نیستید. امروزه بسیاری از مردم زمانی که به رادیاتورهای فرسوده و سفید رنگی که پوسته پوسته شده اند، نگاه می کنند، از خود می پرسند که آیا روش جذاب تری برای گرم کردن خانه ی من وجود ندارد؟

کاور چوبی شوفاژ راه حل ایده آل این مشکل است. ساختار آن متشکل از باکس ام دی اف است که تمام سطح رادیاتور را فرا می گیرد. در ذیل ۴ مزیت استفاده از کاور چوبی شوفاژ آورده شده است که عبارتند از :

  • سهولت در نصب : اولین و مهم ترین نکته درواقع ارزان بودن و نصب آسان آن هاست. تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که بعد از طراحی و ساخت دقیق در کارگاه، باید کاور چوبی شوفاژ را مونتاژ کرده و روی رادیاتور قرار دهید.
  • افزایش سطح ایمنی رادیاتورها : نکته ی منفی که در مورد رادیاتورهای داغ وجود دارد آن است که اگر به طور ناگهانی لمس شوند ممکن است آسیب های سوختگی قابل توجه ای را ایجاد کنند که باوجود کاور چوبی شوفاژ این مشکل بر طرف می شود.
  • دارای ظاهری زیبا و شکیل : رادیاتورها حجیم و مستعد زنگ زدگی هستند که با قرار دادن این پوشش های چوبی روی آن ها قطعاً این قبیل موارد ناخوشایند را شاهد نخواهیم بود.
  • فراهم آوردن فضای بیشتر : رادیاتورها فقط در فصل سرما قابل استفاده هستند و در تابستان بلااستفاده خواهند بود بنابراین وجود یک کاور چوبی شوفاژ بی شباهت به یک کمد چوبی نیست که می توانید انواع وسایل دکوری را روی آن قرار دهید.

چوبی شوفاژ 3 - ترکیب زیبا و مسرت بخش کاور چوبی شوفاژ با دکوراسيون منزل

انتخاب سایز مناسب کاور چوبی شوفاژ

یکی از مواردی که باید در طراحی و ساخت کاور چوبی شوفاژ مد نظر قرار دهید، سایز و اندازه آن است. مدل های مختلف رادیاتور از لحاظ ابعاد بسیار متنوع هستند و شما باید تمام زوایا و حتی محل ورود و خروج لوله های آب را به درستی اندازه گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ابعاد اندازه گیری شده با دقت میلی متر باشند زیرا در پایان کار ممکن است قطعات به طور صحیح روی یک دیگر سوار نشوند و به اصطلاح “گپ” یا فواصل اضافی بین آن ها به وجود آید و از زیبایی سازه ی چوبی ما قدری بکاهد.

علاوه بر سایز رادیاتور، باید فاصله آن با دیوار را نیز در نظر بگیرید، زیرا این اندازه ها تاثیر بسیار زیادی بر ضخامت کاور چوبی شوفاژ دارند. شما زمانی می توانید نسبت به انتخاب حداقل و حداکثر ضخامت کاور چوبی شوفاژ تصمیم گیری کنید که از قبل تمام ابعاد رادیاتور را اندازه‌گیری کرده باشید. به طور کلی سه بعد ارتفاع، عرض و عمق تشکیل دهنده سایز رادیاتو شماست که باید طبق موارد ذیل اندازه گیره شوند:

  • ارتفاع : برای ایجاد یک طراحی ایده آل و منحصر به فرد می توانید ارتفاع را از کف تا بالای سطح رادیاتور در نظر بگیرید و به عدد به دست آمده حدود ۲۵ میلی متر اضافه کنید تا جریان هوا به صورت کاملاً آزاد درون فضای خالی رادیاتور در حرکت باشد.
  • عرض : فاصله ی بین دو لبه ی خارجی رادیاتور را با دقت محسبه کرده و در پایان ۵۰ میلی متر به متراژ به دست آمده اضافه کنید تا بتوانید یک فضای خالی حدود ۲۵ میلی متر برای هر طرف در نظر بگیرید. حسن و فایده این فضاهای خالی نیز در قسمت عرض بیش تر برای برقراری جریای هوای آزاد است.
  • عمق : فاصله ی دیوار تا جلوی سطح رادیاتور را اندازه‌گیری کنید و مانند دو پارامتر قبلی، به این مقدار هم ۲۵ میلی متر اضافه کنید.

نکته ی اساسی و مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که ابعاد بدست آمده برای ما نباید تداخلی در ورود هوا به داخل رادیاتور به وجود آورد زیرا هدف ما در طراحی کاور چوبی شوفاژ ، علاوه بر فراهم آوردن ظاهری شکیل، عدم تداخل در عملکرد بهینه ی رادیاتور می باشد.

چوبی شوفاژ 5 - ترکیب زیبا و مسرت بخش کاور چوبی شوفاژ با دکوراسيون منزل

آیا کاور چوبی شوفاژ تاثیری بر عملکرد بهینه ی رادیاتور دارد؟

یکی از سوالات مکرر و رایجی که در مورد کاور چوبی شوفاژ وجود دارد آن است که عملکرد بهینه ی رادیاتور ها در قبال وجود هر نوع کاور یا پوششی، دچار چه تغییراتی می شود؟ همان طور که می دانید مکانیزم رادیاتورها به گونه ای طراحی شده است که باید در یک محیط غیر ایزوله نصب شوند و نمی توان آن را از تماس با هوای محیط منع کرد.

هوای سرد محیط از پایین، وارد کانال های رادیاتور می شود و در حین تماس با بدنه ی داغ فلزی شوفاژ به یک هوای گرم و مطلوب تبدیل شده و از سطح بالای آن خارج می شود. بدیهی است که اگر هر نوع جسم خارجی که بدون طراحی مهندسی و محاسباتی روی رادیاتور نصب شود قطعاً عملکرد آن را مختل می کند.

اما آنچه که کاور چوبی شوفاژ را منحصر به فرد می کند، طراحی کاملاً برنامه ریزی شده و وابسته به اصول ترمودینامیک و انتقال حرارت است. ساختار کاور چوبی شوفاژ علاوه بر آنکه هیچگونه تاثیری بر کاهش گرمای رادیاتور ندارد بلکه با متمرکز کردن گرمای رادیاتور می تواند اتلاف حرارت به حداقل برساند.

چوبی شوفاژ 6 - ترکیب زیبا و مسرت بخش کاور چوبی شوفاژ با دکوراسيون منزل

چرا شرکت کروشان ایده آل ترین مجموعه در ساخت و طراحی محصولات چوبی به شمار می رود؟

آنچه که در وحله اول برای شرکت کروشان اهمیت دارد درواقع احترام به اعتماد و اطمینانی است که مشتریان عزیز به این مجموعه دارند و ما خود را مکلف می دانیم که پاسخ این اعتماد را در در طراحی و ساخت محصولات با کیفیت خود بگنجانیم، چرا که هر چقدر این رضایتمندی بالا رود به همان اندازه انرژی و روحیه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا بتوانیم محصولات جدیدتر با سبکی متفاوت و حتی فراتر از انتظار را تهیه کنیم.