انتخاب مبلمان چوبی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل

انتخاب مبلمان چوبی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل

در عصر حاضر انتخاب مبلمان چوبی یکی از فرآیندهای بسیار شگفت انگیز در میان افراد خوش ذوق می باشد که همواره دوست دارند بخشی از انرژی و زمان خود را به گزینش بهترین و ایده آل ترین طرح های مختلف مبلمان چوبی اختصاص دهند. این تجهیزات فوق العاده پرکاربرد و در عین حال زیبا، اولین وسایلی هستند که در طول روز ممکن است با آن ها مواجه شویم و اغلب اوقات در مقابل دیدگان ما قرار دارند.

هماهنگی و سازگاری این اقلام با یکدیگر، از لحاظ، طرح کلی، نوع متریال و حتی رنگ آن ها تأثیر بسیار زیادی بر ارتقاء جذابیت بصری آن ها دارد که غالباً همین تناسب می تواند دکوراسیون منزل ما را در یک سطح بالا قرار دهد.

انتخاب مبلمان چوبی، چندین المان اساسی را در بر می گیرد که باید همه ی جوانب آن را در نظر بگیرید. در نظر گیری یک مجموعه ی برند و معتبر می تواند کمک شایانی در زمینه دريافت مشاوره های تخصصی و همچنین ارائه ی محصولات متنوع به شما داشته باشد. به طور کلی انتخاب مبلمان چوبی برای محیط مورد نظر شما چندان پروسه ی پیچیده ای ندارد اما در بسیاری از موارد لازم است که یک کارشناس طراح دکوراسیون منزل را در این مسیر پیش قدم کنید.

در این مقاله سعی می کنیم یکسری نکات کلیدی و مهم را در جهت دریافت اطلاعات کاربردی به منظور انتخاب آگاهانه مبلمان چوبی به شما ارائه دهیم تا یک دید بازتری نسبت به کلیت کار داشته باشید، بنابراین تا پایان، با ما همراه باشید.

چوبی 2 - انتخاب مبلمان چوبی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل

ابعاد و سایز مبلمان چوبی

سایز مبلمان چوبی از المان های کاملاً متغییر و در تناسب با ابعاد محیط است. به عنوان مثال یک میز ناهار خوری دوازده نفره نیاز به یک فضای بسیار فراخ و گسترده دارد تا افراد بتوانند در یک محیط مطلوب از آن استفاده کنند. قبل از شروع فرآیند طراحی و ساخت لازم است که یک برآورد ابعادی نسبت به محیطی که قرار است وسیله ی چوبی مورد نظر در آن قرار بگیرد داشته باشیم.

یکی از فاکتورهایی که در سنجش سایز مبلمان چوبی اهمیت دارد انعطاف‌پذیری در ابعاد سازه ی پایانی می باشد، بدان معنا که یک متخصص طراحی دکوراسیون منزل همواره سعی می کند اندازه ای را برای یک وسیله ی چوبی در نظر بگیرد که با اکثر نقاط منزل سازگاری داشته باشد که اگر زمانی تمایل داشتید وسایل مورد نظر خود را به یک نقطه ی دیگر در همان خانه منتقل کنید با مشکل بزرگی یا کوچکی بیش از حد آن مواجه نشوید لذا در این باره اینگونه می توان نتیجه گیری کرد که سایز ایده آل مبلمان چوبی باید به اندازه ای باشد که با نواحی مختلف خانه سازگاری کامل داشته باشد.

معماری نوین در طراحی انواع مبلمان چوبی

بافت سنتی محیط شاید برای همه ی افراد جامعه دلچسب نباشد البته این نوع سلیقه نیز بسیار قابل احترام بوده و در حال حاضر هم بسیاری از پروژه های ساخت مبلمان چوبی مطابق نظر افراد به صورت سنتی طراحی می شود.

اما یکی از نکاتی که مبلمان چوبی را در رده های بالا قرار می دهد توجه به معماری و طراحی ظاهری آن هاست. بدون شک می توان از طریق بکارگیری ماشین آلات تمام اتوماتیک نقش و نگار های فوق العاده زیبا و دیدنی را روی انواع مبلمان چوبی و حتی تختخواب چوبی خود که پر کاربردترین اقلام هستند پیاده سازی کرد.

به نظر می رسد آنچه که منجر به برتری یک مجموعه ی تولیدی خصوصاً محصولات چوبی می شود استفاده از بروز ترین نرم افزارهای طراحی کامپیوتری در این زمینه است که همگی متصل به یک دستگاه ماشینکاری می باشند.

بسیاری از شرکت های مطرح، یک مجموعه ی بی نظیر از طرح های متنوع و متناسب با سلیقه های مختلف را قبل از پیاده سازی روی چوب، به نرم افزار ارائه می دهند و از طریق همان دستگاه های فول اتوماتيک ظریف ترین و دقیق ترین نگاره های زیبا را روی قطعات بزرگ چوبی قرار می دهند.

چوبی 3 - انتخاب مبلمان چوبی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل

متریال بکار رفته در ساخت مبلمان منزل

یکی از سوالات بسیار رایجی که در میان افراد وجود دارد این است که چرا استفاده از متریال چوب همواره در اولويت قرار دارد؟ چرا جامعه ی آماری مبلمان چوبی نسبت به متریال فلزی یا پلاستیک فشرده ارجحيت دارد؟

پاسخ به این سوالات جوانب مختلفی را در بر می‌گیرد که مهمترین آن انس و ارتباط عمیقی است که با مواد نچرال و موجود در طبیعت برقرار می کنیم. مبلمان چوبی می تواند حس زنده بودن محیط را به ما القاء کند. طبیعتاً ترکیب آن ها با گیاهان و گل های خانگی این تاثیر ذاتی آن ها را چندین برابر می کند.

معمولاً چوب بکار رفته در ساخت مبلمان منزل می تواند به صورت solid hardwood و یا ترکیباتی که به شکل engineered hardwood می باشد. مورد اول در ساخت مبلمان چوبی بسیار رایج تر است چرا که آن ها چوب هایی هستند که بدون دخالت در بافت درونی آن و فقط با برش در ابعاد دلخواه شکل دهی می شوند.

اما چوب های مهندسی شده می تواند شامل تخته های پرسکاری شده با مواد و چسب های صنعتی باشد که البته هر دوی آن ها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و می توان در ساخت وسایلی از قبیل کتابخانه چوبی، مبل چوبی و حتی درب و پنجره چوبی نیز بکار برد.

چوبی 4 - انتخاب مبلمان چوبی هماهنگ و سازگار با دکوراسیون منزل

ویژگی های منحصر به فرد شرکت کروشان

شرکت کروشان با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع مبلمان چوبی همواره توانسته است در این سالیان متمادی به عنوان یک الگوی برتر در میان رقبای در حال فعالیت در این زمینه باشد. نظم و دیسیپلین در این مجموعه از اولین ارکان اصلی و بنیادی، هم در تهیه ی مواد اولیه و هم طراحی و ساخت محصولات چوبی و از همه مهمتر توزیع و ارائه آن ها به مشتریان گرامی در سراسر کشور است.

ایمان و باور قلبی ما در هر شرایطی کسب رضایت مشتریان می باشد اینکه بتوانیم متناسب با نظر و عقیده آن ها مبلمان چوبی خود را بسازیم، قطعاً این تبادل ایده میان متصدی کار و مراجعین می تواند درصد موفقیت محصول پایانی را به مراتب ارتقاء دهد. بنابراین تهیه ی مواد اولیه با کیفیت، طراحی نوین و بکارگیری ذوق هنری بی نظیر در شکل دهی قطعات چوبی از ویژگی های مثال زدنی مجموعه ی کروشان محسوب می شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *