پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری

پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری

پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری می‌باشد. به توجه به اینکه پارتیشن از گذشته به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده می‌شد در محیط‌های اداری امروزه هم جنبه‌ی کاربردی و هم جنبه دکوراتیو دارد که هم برای استفاده بهینه از فضا و هم برای روحیه کارمندان بسیار مناسب است. از آن جایی که ام دی اف در جاهای مختلف کاربرد فراوانی دارد پارتیشن ام دی اف هم یکی از معروف ترین و پرکاربردترین نوع آن می‌باشد و در دکوراسیون اداری یک انتخاب عالی است.

تعریف پارتیشن

پارتیشن (partition) به معنای تقسیم‌بندی و جداسازی است که از سال‌های گذشته در خانه‌ها استفاده می‌شد و مثل یک دیوار فضاهای مختلف را از هم جدا می‌کرد، و معمولاً جنس آنها از چوب بود که به صورت بلند تا سقف امتداد می‌یافت و در طبقات آن در هر دو طرف اشیاء تزئینی قرار می‌دادند. این دو پارتیشن بین فضای پذیرایی و نشیمن قرار می‌گرفت، در موارد دیگر از این پارتیشن‌بندی برای جداسازی فضای ورودی از محیط‌های دیگر، جداسازی پذیرایی از غذاخوری، پارتیشن‌بندی در اتاق‌ خواب‌های بزرگ و یا پارتیشن‌بندی اتاق کار که قسمت خواب و فضای تعویض لباس را جدا می‌کردند، استفاده می‌شد.

ام دی اف 2 - پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری

انواع پارتیشن‌ها

پارتیشن‌ها انواع و اقسام گوناگونی مانند پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره دارند که به دلیل تنوع بسیار بالا به صورت‌های مختلف فرم، اندازه، متریال، نوع کاربری، بافت و رنگ تقسیم‌بندی می‌شوند که یک عنصر عالی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و محیط اداری به کار می‌روند. از آن جایی که موضوع بحث پارتیشن‌های اداری است در این قسمت انواع پارتیشن اداری توضیح داده می‌شود. انواع پارتیشن اداری براساس طرح می‌توان به ۱- پارتیشن تک‌ جداره ۲- پارتیشن دو جداره ۳- پارتیشن فریم لس ۴- پارتیشن کلاسیک ۵- پارتیشن درب دار ۶- پارتیشن اداری متحرک جمع‌ شو تقسیم‌بندی کرد.

پارتیشن‌‌های تک و دو جداره معمولاً از جنس ام دی اف ساخته می‌شوند. پارتیشن ام دی اف تک جداره مزیتی که دارد قیمت پایین و نصب آسان دارد در حالی که به دلیل صفحات تک لایه عایق خوبی برای تبادل صوتی و حرارتی نیست که در محیط‌های شلوغ مناسب نمیباشد و امکان استفاده از یراق ‌آلات اضافه نیست. پارتیشن ام دی اف دو جداره نیز از دو ورق ساخته می‌شود که استحکام بالاتری دارد و نیازی به نصب ستون نیست و به دلیل استفاده از دو ورق تنوع بالاتری دارد و در مقایسه با پارتیشن تک جداره دکوراتیو می‌باشد. این پارتیشن قدرت کنترل آلودگی صوتی را دارد و به دلیل مزیت‌های گفته شده قیمت و هزینه‌ی بالاتری را شامل می‌شود.

ام دی اف 3 - پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری

براساس جنس متریال پارتیشن اداری به این صورت می‌باشد:

  • پارتیشن اداری شیشه‌ای
  • پارتیشن ام دی اف اداری
  • پارتیشن ترکیبی شیشه‌ای و ام دی اف
  • پارتیشن اداری آلومینیومی

براساس نوع نصب نیز می‌توان پارتیشن ام دی اف را به صورت ثابت و یا متحرک تقسیم‌بندی کرد که امکان جابه‌جایی پارتیشن اداری متحرک راحت است و برای شرکت‌هایی که حالت استیجاری دارند بسیار مناسب است.

پارتیشن ام دی اف

همان‌طور که از نام پارتیشن ام دی اف مشخص است این یکی از انواع پارتیشن چوبی است که دارای  روکش ام دی اف است که از بسیاری روکش‌ها ارزان‌تر است و تنوع بالایی در رنگ و طرح‌های مختلف دارد. این نوع پارتیشن به دلیل سبک بودن، مقاوم بودن، حمل و نقل آسان، نصب راحت کاربرد بیشتری دارند و همچنین از نوار پی وی سی در لبه ام دی اف استفاده می‌کنند که مانع بسیار خوب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و ضربه‌گیری می‌باشد.

علاوه بر ترکیب ام دی اف و پی وی سی با هم از ترکیب شیشه و ام دی اف هم استفاده فراوانی می‌شود. مشخص است که هر چه مصرف شیشه کمتر باشد ضربه‌گیری راحت خواهد بود. همچنین برخی ادارات نیز ترجیح می‌دهند از ترکیب آکواریوم و ام دی اف استفاده کنند که این حالت زمانی موثر خواهد بود که از دو طرف دید داشته باشد. بهترین حالت قرار دادن آکواریوم به این صورت است که از همه جهات قابل دید باشد و جلوی نور محیط گرفته نشود و فضا بسته نباشد.

ام دی اف 4 - پارتیشن ام دی اف یک گزینه خوب برای محیط‌های اداری

مزایای پارتیشن ام دی اف در محیط اداری

از مزایای پارتیشن ام دی اف در محیط اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن باعث انعطاف‌پذیری فضا می‌شود، که به این ترتیب می‌توانید تغییرات فضا را با صرفه‌جویی در هزینه و زمان بدست آورید.
  • ساخت پارتیشن با توجه به طول عمر آن در مقایسه با سایر راهکارهای قدیمی ساخت اتاق در محیط‌های اداری بسیار مقرون به صرفه است.
  • از آنجایی پارتیشن‌ ام دی اف یک مدل دکوراتیو می‌باشد در بالا بردن روحیه کارمندان بسیار موثر است در حالی که یک محیط نامناسب بهره‌وری و عملکرد کارمندان را بسیار کاهش می‌دهد.
  • پارتیشن یک المان بسیار مهم در تقسیم‌بندی فضای اداری است که برای محیط‌های کوچک و بزرگ بسیار کاربردی می‌باشد و در محیط‌های استیجاری بسیار مناسب است. البته باید در محیط‌های کوچک نوع پارتیشن را طوری انتخاب کرد که باعث کوچک شدن فضا نشود.
  • امکان جابه‌جایی و تغییر آن آسان است و با دکوراسیون مدرن هم‌خوانی دارد.
  • پارتیشن ام دی اف امکان نظارت بخش مدیریت را بر کل پرسنل اداری فراهم می‌کند.
  • پارتیشن ام دی اف قابلیت شکل‌پذیری و مقاومت بالایی دارد و روکش آن نیز به سهولت انجام می‌گیرد.

شرکت کروشان یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، در زمینه تولید و طراحی انواع پارتیشن ام دی اف تک جداره، پارتیشن ام دی اف دو جداره می باشد که در کنار تولید و فروش پارتیشن به طراحی و پیاده‌سازی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها، ادارات، سازمان‌ها با پارتیشن ام دی اف نیز می‌پردازد. اگر به دنبال طراحی یک شرکت مدرن هستید و می‌خواهید مشتریان خود را با دکوراسیون خود تحت تاثیر قرار دهید بهتر است از نمونه کارهای شرکت کروشان دیدن فرمایید که مطمئنا در انتخاب درست به شما کمک خواهد کرد. اگر انتخابتان پارتیشن ام دی اف نیست حداقل می‌توانید از کارشناسان شرکت کروشان برای طراحی داخلی خود کمک بگیرید.