نحوه ی انتخاب میز تحریر کودک

آشنایی با نحوه ی انتخاب میز تحریر کودک

بسیاری از والدین هنگام انتخاب یک میز تحریر کودک دچار تردید می شوند که چه نوع میزی و با چه ویژگی هایی مناسب کودک آن ها است. در عصر حاضر کودکان دارای شخصیت های بی نظیری نسبت به بزرگسالان هستند، بنابراین باید هنگام انتخاب یک میز تحریر برای آن ها بسیار مراقب باشید. عواملی که می توانید هنگام انتخاب میز تحریر کودک به آن ها توجه کنید بسیار متنوع و گسترده است.

شرکت کروشان قصد دارد در این مقاله به شرح برخی از مهم ترین عوامل بپردازد تا با دید بازتر و اطلاعات همه جانبه تری نسبت به انتخاب این وسیله ی هیجان انگیز اقدام کنید.

تاثیر سن در انتخاب میز تحریر کودک

فرزند شما هر روز در حال رشد و قد کشیدن است، و این احتمال وجود دارد که آنچه امروز برای او خریداری می کنید در آینده، دیگر مناسب استفاده نباشد. در مورد سایر وسایل کودکان نیز همین اتفاق می افتد به طوریکه بعد از مدت نه چندان طولانی به دلیل ثابت بودن سایز آن وسایل و در مقابل رشد کودک، دیگر کارایی لازم را ندارند. میز تحریر کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است سایزی را انتخاب کنید که حداقل برای یک دوره ی مشخص چند ساله قابل استفاده باشد. از طرفی با توجه به پیشرفت وسایل و تجهیزات، میز تحریرهای با قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارند تا خیال والدین از استفاده ی چندین ساله ی این وسیله ی حیاتی راحت باشد. چرا که این قابلیت بسیار منحصر به فرد است و دارای مزایایی از جمله صرفه جویی در هزینه و راحتی در استفاده خواهند بود.

تحریر کودک 2 - نحوه ی انتخاب میز تحریر کودک

شناسایی شخصیت فرزند خود قبل از خرید میز تحریر کودک

اکثر والدین اذعان دارند که تهیه ی میز تحریر کودک برایشان قدری مشکل است، چرا که نمی دانند آیا فرزندشان با این وسیله ارتباط خوبی برقرار می کند یا نه. حل این مشکل بسیار ساده است، چرا که قبل از هرچیز شما باید درک خوبی از شخصیت فرزند خود داشته باشید. بسیاری از کودکان ممکن است حس خوبی نسبت به یک میز تحریر ساده داشته باشند و یا اینکه دوست دارند عکس شخصیت کارتونی مورد علاقه ی خود را روی میز بچسبانند.

برخی از کودکان تمایل دارند تا همیشه وسایل بازی آن ها در دسترسشان باشد به همین خاطر میز تحریری را ترجیح میدهند که قفسه های زیادی داشته باشد تا وسایل دوست داشتنی خود را داخل آن قرار دهند.البته والدین نیز دوست دارند تا دکوراسیون اتاق کودک را با قرار دادن یک میز تحریر شکیل مجلل کنند که این عمل همواره مورد علاقه ی کودکان بوده است. در نتیجه شناسایی این رفتارهای کودک توسط والدین بسیار کمک کننده خواهد بود، تا بتوانند مناسب ترین میز تحریر کودک را خریداری کنند.

راحتی میز تحریر کودک

بر خلاف بزرگسالان، کودکان نسبت به شرایطی که در آن احساس راحتی نکنند واکنش شدیدی را نشان میدهند . و این مسئله در استفاده از وسایل مختلف نیز صدق می کند.لذا والدین برای راحتی و آرامش بیشتر فرزند خود معمولا میز تحریر را در کنار تخت کودک دلبندشان قرار می دهند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک میز تحریر باید دارا باشد همان راحتی آن است، چرا که کودکان استفاده های مختلفی از میز تحریر خود میکنند و اصلا دوست ندارند از وقت هایی که با آن سپری می کنند احساس ناراحتی کنند. آپشن های مختلفی برای راحتی میز تحریر کودک در نظر گرفته شده است مانند زاویه دار کردن صفحه یا پنل روی میز، که این ویژگی از قوز کردن کودکان جلوگیری میکند، و همین طور قرار دادن قفسه های مختلف روی میز که سبب در دسترس بودن وسایل مختلف خواهد شد.

یکی دیگر از موارد مهمی که در راحتی مجموعه ی میز تحریر کودک نقش بسزایی دارد، راحتی در صندلی آن است. کودکان ممکن است نوع چرخ دار صندلی خود را ترجیح دهند ویا اینکه دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه باشد، بنابراین موضوع راحتی میز تحریر کودک را در اولویت قرار دهید. نکته ی دیگری که در راحتی میز تحریر تاثیر دارد، وزن آن است.

کودک شما بارها و بارها نیاز به جابه جایی میز تحریر خود دارد تا بتواند بدرستی از آن استفاده کند در نتیجه همواره سعی کنید میز تحریری را انتخاب کنید که وزن پایینی داشته باشد تا کودک بتواند بدون هیچ فشار و صدمه ای در مواقع ضروری قدری آن را جابه جا کند.

تحریر کودک 3 - نحوه ی انتخاب میز تحریر کودک

قابلیت ذخیره سازی وسایل متنوع در میز تحریر

میز تحریر کودک باید توانایی مدیریت صحیح و بی خطر را برای کودکان فراهم کند. آنها همیشه دوست دارند کارهای مختلفی را با میز تحریر خود انجام دهند، از قبیل انجام تکالیف مدرسه، چیدن پازل، قرار دادن وسایل بازی مختلف روی آن، نقاشی کشیدن، و بسیاری از فعالیت هایی که آن ها را در طول روز سرگرم یا شاد می کند. لذا در این حالت میز تحریر به عنوان بستری خواهد بود که بسیاری از کارهای کودکان را در بر می گیرد.

برای آنکه کودکان در انجام فعالیت های مختلف با میز تحریر خود دچار سردرگمی نشوند لازم است تا وسایل خود را به صورت منظم و مرتب در نزدیک خود داشته باشند. به همین خاطر در داخل یا زیر و یا روی میز قفسه های کوچکی برای ذخیره سازی وسایل مختلف تعبیه شده اند که این قفسه ها دارای مزایای مختلفی از قبیل نظم و ترتیب دادن به وسایل، جلوگیری از مفقود شدن آن ها، و از همه مهم تر القاء یک مدیریت صحیح و یکپارچه به فعالیت های فرزندان شما خواهد داشت.

تحریر کودک 4 - نحوه ی انتخاب میز تحریر کودک

ویژگی های امنیتی در میز تحریر

اگر فرزند شما جزو کودکان بازیگوش و پر جنب و جوش است حتما موارد امنیتی را روی میز تحریر کودک در نظر داشته باشید تا از حوادث غیرمترقبه و خطرناک جلوگیری شود. ممکن است میز تحریر شما دارای لبه های تیز و برنده ای باشد، و زمان هایی که کودک در حال بازی و فعالیت های فیزیکی است ناگهان با این لبه های میز برخورد کند و آسیب جدی ببیند.

بنابراین لازم است این مسئله را مد نظر قرار دهید که برای جلوگیری از اینگونه حوادث می توانید میز تحریری را تهیه کنید که دارای لبه های گردتری است و هنگام برخورد مشکلی را برای کودک ایجاد نمی کند. راه حل دیگری که در این موارد بسیار کارساز خواهد بود، قرار دادن میز تحریر در یک مکان امن و یا گوشه ای دنج است تا کودکان هنگام فعالیت های شدید فیزیکی با آن برخورد نداشته باشند.

استحکام و دوام میزهای تحریر کودک

جنس میز تحریر از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می باشد. کودکان ممکن است وسایلی را روی میز قرار دهند و یا فشار های ناگهانی به آن وارد کنند که منجر به صدمه دیدن یا شکستن آن شود. در اینجا موضوع استحکام و دوام میز تحریر نقش خود را ایفا میکند و اهمیت متریال استفاده شده در ساخت این میزهای زیبا را نشان می دهد.

شرکت کروشان با استفاده از بهترین و مرغوب ترین نوع چوب های موجود در بازار اقدام به ساخت این میزهای تحریر می کند، به طوریکه علاوه بر داشتن استحکام و دوام، دارای عمر طولانی تری نیز هستند. بنابراین برای دریافت اطلاعات جامع تر می توانید با شرکت ما در تماس باشید تا انتخابی درست و صحیح را در پیش رو داشته باشید.