اهمیت کاربری سهل و آسان در انواع میز تحریر

میز تحریر یکی از پرکاربردترین وسایل چوبی قلمداد می شود که اکثر کاربران آن دانش آموزان، دانشجویان و محصلین می باشد. با توجه به آنکه در برخی مواقع در زمان های طولانی و ساعت ها به طور پیوسته مورد استفاده افراد قرار می گیرد باید از لحاظ علم ارگونومی کاملا سازگار با آناتومی بدن انسان باشد. به بیان ساده تر کلیه ی تولید کنندگان انواع میز تحریر رویه ای را در ساخت این قبیل وسایل چوبی در پیش می گیرند که کاربر با استفاده ی طولانی مدت از آن دچار ناراحتی فیزیکی مانند درد مفاصل و غیره نشود.

با فراهم شدن چنین شرایطی اصطلاحاً کاربری آسان به وسیله ی چوبی مورد نظر اطلاق می شود. جهت ساخت انواع میز تحریر با تبعیت از موارد مذکور ارتفاع وسیله فوق العاده اهمیت دارد و باید بگونه ای انتخاب شود که فرد حس راحتی را در استفاده از آن داشته باشد.

ارتفاع قرار گیری صفحه ی انواع میز تحریر با یکدیگر متفاوت است و هر کدام برای یک محدوده ی سنی خاص طراحی می شوند. به عنوان مثال نمی توان میز مطالعه ای که مناسب رده ی سنی دانشجویان است را برای دانش آموزان خردسال در نظر گرفت. بنابراین به این نکات فوق العاده مهم همواره توجه داشته باشید تا کاربران میز تحریر تجربه ی خوشایندی را از استفاده از این وسیله ی چوبی ارزشمند داشته باشند.

معرفی انواع میز تحریر و ویژگی های آن

میز تحریر علاوه بر ابعاد و سایز متنوع در طرح های مختلفی نیز ساخته می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از رایج ترین طرح های انواع میز تحریر تعبيه یک کتابخانه چوبی کوچک در کنار وسیله است که به نوعی با میز تحریر ادغام شده است. البته نوع ساده آن نیز وجود دارد که بیشتر در اتاق های کوچک استفاده می شود.

اما به طور کلی در طراحی انواع میز تحریر ترجیح بر این است که وسیله مورد نظر چند منظوره باشد چرا که در این حالت یک جذابیت بخصوصی را به خود اختصاص می دهد. از طرفی شما می توانید قفسه ها و کشوهای متعددی را در کنار بدنه ی آن در نظر بگیرید تا بتوانید یک پکیج بسیار کاملی را در ساخت میز تحریر ارائه دهید.

اگرچه ممکن است قرار دادن قفسه ی کتابخانه و کشوهای مختلف قدری روی سایز کلی وسیله تاثیر بگذارد اما با یک نگاه دقیق و ریزبینانه ی متخصصین این حوزه می توان یک مدیریت بسیار استثنایی را در اندازه ی انواع میز تحریر لحاظ کرد که با وجود چند منظوره بودن وسیله ، به هیچ عنوان کاربران بزرگ بودن سایز کلی را احساس نکنند.

میز تحریر 2 - اهمیت کاربری سهل و آسان در انواع میز تحریر

مزیت عنصر چوب در ساخت میز تحریر

به طور قاطع می توان اینگونه عنوان کرد که بهترین و ایده آل ترین متریال برای ساخت انواع میز تحریر عنصر چوب می باشد. این ماده به دلیل داشتن یک بافت زنده در ساختار خود می تواند تأثیر فوق‌العاده مثبت از لحاظ روانشناختی روی کاربران استفاده کننده بگذارد. با توجه به آنکه افراد، بیشتر به جهت مطالعه از این وسیله استفاده می کنند اهمیت این موضوع را چندین برابر می کند.

از دیگر مزیت های چوب می توان به پذیرش طرح های مختلف در آن اشاره کرد. درواقع در تخته های چوبی به دلیل بافت نسبتا نرم نسبت به فلز اما در حین حال بسیار مستحکم، این امکان وجود دارد تا با برش های پی در پی اشکال مختلفی را در طراحی انواع میز تحریر پیاده سازی کرد. از همه مهم تر اینکه چوب عموما یک ماده ی safe و ایمن تلقی می شود و دارای لبه هایی پهن و به دور از هرگونه تیزی می باشند.

به مرور زمان دچار تضعیف ساختاری نمی شوند بلکه بالعکس به دوام و پایداری آن افزوده می شود. البته توصیه می شود برای ایجاد یک هماهنگی و سازگاری ساختاری از یک صندلی چوبی نیز با همان طرح و رنگ در کنار میز تحریر خود استفاده کنید تا جلوه ی بهتری داشته باشد.

میز تحریر 3 - اهمیت کاربری سهل و آسان در انواع میز تحریر

استفاده از نقش و رنگ های جذاب در میز تحریر

نقش و نگارهای ساده در طراحی انواع میز تحریر طرفداران زیادی را ندارد، به همین دلیل شرکت های سازنده متناسب با سلایق مختلف جامعه سعی می کنند از یک محصول، چندین مدل را در رنگ ها و ظواهر متنوع تولید کنند تا پاسخگوی سلیقه های خاص افراد باشند. بر روی صفحات خام چوب پوشش های رنگی گوناگونی را می توان اعمال کرد رایج ترین آن استفاده از یک ماده ی پلیمری ضد خش بر روی چوب است.

این ماده از خوردگی و فرسایش بدنه ی انواع میز تحریر جلوگیری می کند و باعث می شود بافت چوبی سخت میز در زیر این پوشش کاملاً محفوظ بماند. علاوه بر آن استفاده از رنگ های شاد و جذاب در نقاط مختلف میز حتی سطوح درونی، امتیاز و ارزشمندی وسیله را مضاعف می کند. همان طور که می دانید اعمال رنگ و ترکیبات جلادهنده تنها با هدف زیبایی انواع میز تحریر و در کنار آن افزایش عمر مفید وسیله بکار گرفته می شود.

بطوریکه پس از اتمام فرآیند ساخت میز تحریر اصلی ترین مرحله، رنگ آمیزی آن است که اگر طبق اصول و استانداردهای پوشش دهی چوب با مواد رنگی، انجام شود یک جلوه ی بصری خارق‌العاده را در شمای کلی وسیله به وجود می آورد. البته شرکت های تولید کننده به این موضوع کاملا واقف هستند که هر چقدر متریال مرغوبی را در ساخت انواع میز تحریر استفاده کنند اما به ظاهر و نقش و رنگ های آن توجهی نشود نمی توان آن را به عنوان یک محصول نهایی موفق به بازار عرضه کرد.

میز تحریر 4 - اهمیت کاربری سهل و آسان در انواع میز تحریر

شرکت کروشان مبتکر ایده هایی نوین در ساخت وسایل چوبی

وجه تمایز اصلی شرکت کروشان و دیگر مراکز مشابه را می توان در ارائه ی ساختارهای متنوع از یک محصول عنوان کرد. درواقع ما سعی کرده ایم با بهره گیری از ایده ها و تجارب متخصصین خود قدری از ساخت وسایل چوبی با طرح های قدیمی فاصله بگیریم و یک سبک ساخت جدیدی را به مشتریان معرفی کنیم.

البته به عنوان نمونه ممکن است برخی افراد طرح های سلطنتی گذشته را برای انواع مبل چوبی بیشتر بپسندند که ما بنا به سفارش حتما محصولی را برای مراجعین گرامی طراحی و تولید خواهیم کرد که به طور صددرصد مطابق میل و سلیقه ی آن ها باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *