سرویس خواب کودک و نوجوان

سرویس خواب کودک شامل تخت و کمد می باشد. طراحی این سرویس ها برای یک یا دو فرزند قابل تغییر می باشد.

طراحی تخت های دو طبقه ، یک نفره همراه با میز تحریر ، کمد ، میز بازی ، وسایل چوبی مانند اسب چوبی و … ، بنا به سلیقه و نیاز کودک در طرح ها و رنگ بندی کودکانه برای استفاده فرزندان دلبندتان قابل اجرا می باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

وقتی کودکی نوید آمدنش را می دهد چیدمان خانه دستخوش تغییراتی خواهد شد، همانطور که اتاق خواب محل استراحت و آرامش برای افراد بزرگسال است برای کودک نیز باید اتاقی در نظر گرفت. اتاق کودک دلبند شما شرایط و ملزومات ویژه خودش را دارد.

اتاق کودک و نوجوان 1 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

ملزومات اتاق کودک

سرویس خواب کودک، ست ملحفه، باکس اسباب بازی، پرده، نورپردازی مناسب و..

سرویس خواب کودک

سرویس خواب مشتمل است بر تخت، کمد، دراور، میز تحریر

تخت کودک

برای انتخاب و خرید بهترین نوع سرویس خواب کودک باید به یک نکته کلیدی که متراژ و ابعاد اتاق است توجه کرد. برای تخت نوزاد قائده خاصی وجود ندارد که چه ابعادی داشته باشد زیرا که از چند ماه بعد تولد دیگر نوزاد به حساب نمی آید و یک کودک است به همین خاطر خانواده ها عموما تخت کودک با ابعاد استاندارد تهیه می کنند.

البته افرادی که اندازه منزلشان اجازه می دهد و علاقمند نیز هستند از تخت های کوچک کنار تخت مادر برای فرزندانشان استفاده می کنند و یا تخت های گهواره ای نیز در کنار تخت اصلی کودک سفارش می دهند.

امروزه تخت کودک را بیشتر به صورت تخت کودک-نوجوان طراحی می کنند به صورتی که برای سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی قابلیت استفاده داشته باشد و از جهت اقتصادی خرید مقرون به صرفه ای باشد.

تخت کودک دارای حفاظ متحرک است به طوری که وقتی کودک به سنی رسید که احتمال غلت زدن و افتادن پایین از تخت برایش نبود بتوان حفاظ متحرک تخت را جدا کرد.

اتاق کودک و نوجوان 2 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

 

اتاق کودک و نوجوان 3 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

در هنگام خرید سرویس خواب کودک این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که تمام ملزومات اتاق کودک باید ویژگی استحکام و امنیت را دارا باشد. استحکام از آن جهت که کودک مدام در حال تحرک و بازی است، باید برای حفظ ایمنی او، تختی را انتخاب کرد که مستحکم باشد، بهتر است دستگیره های کشو و کمد  از نوع توکار باشد یعنی همسطح با چوب تا زمانی که کودک چهار دست و پا می رود خطری او را تهدید نکند.

کمد سرویس خواب کودک

کمد لباس کودک می تواند تک لنگه یا چند لنگه باشد، کمد می تواند با کشو همراه باشد تا امکان استفاده از قسمت پایین هم فراهم شود و میزان زیادی لباس و لوازم کودک را در خود جای دهد.

اتاق کودک و نوجوان 4 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

جنس سرویس خواب کودک

جنس و متریال سرویس خواب کودک شما می تواند چوب یا ام دی اف و یا هر دوی اینها باشد، این که سرویس خواب چه رنگی داشته باشد انتخابش با شما است با توجه به دکوراسیونی که برای اتاق کودک تان  در نظر گرفتید می توانید رنگ سرویس خواب را انتخاب کنید. می توانید رنگ خودرنگ را برای سرویس خواب کودک انتخاب کنید، رنگ خودرنگ دقیقا رنگ همان چوبی است که در سرویس به کار رفته است و فقط یک پوشش سیلر و کیلر دارد.

اتاق کودک و نوجوان 5 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

 

اتاق کودک و نوجوان 6 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

می توانید رنگ سرویس را چند درجه تیره تر از رنگ خود چوب سفارش دهید، اگر رنگ پوششی را دوست داشته باشید دستتان باز است که هر رنگی را سفارش دهید. در حال حاضر رنگ هایی با پایه گیاهی در بازار موجود است که حتی اگر کودک زبان بزند هیچگونه آسیبی برای کودک ایجاد نمی کند. این رنگ های گیاهی در طیف های متفاوت موجود است.

اتاق کودک و نوجوان 8 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

 

اتاق کودک و نوجوان 9 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

دکوراسیون اتاق کودک به جز تخت و کمد می تواند شامل دراور کودک نیز باشد، دراور کودک عموما سه یا چهار کشو با ابعاد کوچک است.

 

میز تحریر کودک و کتابخانه در سرویس خواب کودک اگر فضای کافی داشته باشید اتاق کودک  شما را زیباتر می کنند و همچنین فضای کافی برای اسباب بازی های ریز و درشت و کتاب ها و…خواهید داشت.

اتاق کودک و نوجوان 10 1 - سرویس خواب کودک و نوجوان

سرویس عروسکی اتاق کودک چیست؟

سرویس کودک تنوع بالایی در بازار از جهت مدل و رنگ دارد. انتخاب رنگ سفید برای سرویس کودک بسیار رایج است و تفاوتی بین دختر و پسر نیست، البته ترکیب رنگ سفید با رنگ های صورتی، گل بهی، قرمز و بنفش برای دختر و ترکیب رنگ سفید با آبی، طوسی و نارنجی برای پسران بسیار رایج است.

انتخاب سرویس خواب با رنگ های خنثی نیز در سال های اخیر رایج شده است. از دیگر موارد، ست های عروسکی سرویس خواب اتاق کودک است، شخصیت های کارتونی محبوب والدین و کودک، هنگام خرید سرویس خواب از دلایل انتخاب ست های عروسکی سرویس خواب کودک است.

نکته: در هنگام دکور و چیدمان، این نکته را در نظر بگیرید که استفاده بیش از حد از استیکرها یا طرح های کارتونی باعث سلب آرامش از اتاق کودک می شود، در این زمینه دقت کافی را داشته باشید.

بهتر است از رنگ های ملایم و آرامش بخش و خنثی به صورت ترکیبی برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده شود زیرا که کودک باید در طی روز ساعاتی را که در اتاقش است از آن فضا آرامش بگیرد و هنگام خواب دچار اضطراب نشود و بتواند به موقع به خواب برود.

رنگ دیوارهای اتاق کودک چگونه باشد؟

نکته: درهنگام انتخاب سرویس خواب کودک باید رنگ دیوارها را از قبل در نظر گرفت به طوری که حتما با سرویس خواب هماهنگی داشته باشد، اگر دیوارهای اتاق خواب کودک رنگ های معمول سفید یا شیری باشند جای نگرانی نیست چون با هر طیف رنگی سرویس خواب هماهنگ می شوند، اما اگر دیوارها رنگ خاصی دارند یا به طور مثال رنگ آن ها تیره است، یا تمام دیوارها یک رنگ غلیظ است باید قبل از انتخاب سرویس خواب برای دیوارها تدبیر مناسبی شود زیرا که ممکن است بعد از خرید سرویس خواب به این نتیجه برسید که رنگ ها با هم متضادند به طوری که مجبور به تعویض سرویس خواب کودک تان شوید که این اصلا مقرون به صرفه نیست.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *