کابینت طرح چوب و کارایی آن

هدف از ارائه ی این مقاله آشنایی شما مخاطبین عزیز با کابینت طرح چوب و عیب ها و برتری های موجود در این نوع از کابینت است؛ پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

کابینت طرح چوب چگونه ساختاری است؟

کابینت ها جزو جدایی ناپذیر و یکی از ارکان بسیار مهم در آشپزخانه و به طور کلی منزل می باشد و از آن به عنوان قلب تپنده ی منزل نیز یاد می شود. ماده سازنده ی همه ی انواع کابینت ها ام دی اف می باشد که در انواع زیادی با توجه به مدل آن ساخته و تولید خواهد شد. این ورق های ام دی اف طی مراحلی از تنها یک ورق خام به کابینت طرح چوب زیبا و بسیار شیک تبدیل می شوند.

در هنگام ساخت کابینت طرح چوب به دو طرف آن روکشی از جنس چوب پرس می شود. اکنون این کابینت طرح چوب پس از گذشتن از مرحله ی دستگاه سی ان سی، وارد مرحله ای می شود که در آن به رنگ کاری کابینت طرح چوب می پردازند. یکی از بارز ترین نکاتی که درباره ی کابینت طرح چوب وجود دارد و در واقع کابینت طرح چوب را با آن می شناسند، استفاده از طراحی ها و حکاکی های موجود بر روی آن است که هر بیننده ای را شیفته ی خود می کند.

طرح چوب 4 - کابینت طرح چوب و کارایی آن

علت محبوبیت کابینت طرح چوب:

کابینت های طرح چوب از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی بر خوردارند. آن ها از پیشروان سبک کلاسیک می باشند و همه روزه تعداد بسیاری را برای بهره بردن از خود متقاعد می کنند. کیفیت بسیار بالای این محصولات یکی از دلایل پر استفاده بودن این کابینت ها می باشد. از دیگر عوامل محبوبیت آن ها بی شک مقاومت این کابینت ها در مقابل فشار و وزن بالا و همچنین عمر بسیار بالای آن می باشد. همان طور که قبل تر به آن اشاره شد از جلوه ی باشکوه این کابینت ها نمی توان به راحتی گذشت و این مورد نیز قطعا می تواند یکی دیگر از دلایل جذب افراد به این نوع از کابینت باشد.

انواع کابینت چوبی:

به طور کلی کابینت چوبی بیشتر در دو نوع سفید و قهوه ای تولید و عرضه می شود. کابینت چوبی سفید از آن دسته کابینت های چشم نوازی است که با کمک نور مناسب یک فضای کاملا کلاسیک و فوق العاده شیک را می تواند برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. در صورتی که در کابینت طرح چوب قهوه ای رنگ اصلا نیازی نیست که فضا با نور مناسب تنظیم شود زیرا که این فضا به خودی خود با کمک اندک نور طبیعی موجود در فضا به خوبی قابلیت خود نمایی را دارد. اما  نکته ای که در مورد کابینت طرح چوب قهوه ای حائز اهمیت است آن است که از این نوع کابینت ها بیشتر در طراحی آشپزخانه هایی با متراژ وسیع کاربرد دارد.

طرح چوب 3 - کابینت طرح چوب و کارایی آن

عمده مشکلاتی که کابینت طرح چوب دارد:

کابینت طرح چوب در کنار همه ی زیبایی ها و محبوبیتی که دارد، داری نقص هایی نیز است که ربط به خاصیت خود چوب دارد. از جمله این مشکلات آن است که کابینت هایی با طرح چوب به شدت به آب و هرگونه رطوبت واکنش نشان می دهند و خراب می شوند. از دیگر مشکلات وارده بر این کابینت ها می توان به ضعف آن ها در برابر اشیاء برنده اشاره کرد که پس از برخورد با سطح کابینت آسیب می بیند.

در این بین چیز های دیگری نیز وجود دارد که از آن به عنوان عیب نمیتوان نام برد؛ بلکه محدودیت هایی است که به سبب وجود طرح چوب بر هر سطح و زمینه ای وارد است. به عنوان مثال رنگی که در تهیه کابینت طرح چوب از آن استفاده می کنند؛ این رنگ ها به سبب محدودیت رنگی که توسط درختان طبیعی وجود دارد دچار محدودیت هایی نیز می باشد. اما این تنها نکته مورد توجه درباره رنگ ها نیست؛ چراکه اگر در هنگام انجام مرحله ی رنگ کاری کابینت مواد مورد استفاده بی کیفیت و در واقع نا مرغوب باشد، این امر موجب آسیب دیدگی هایی نظیر از بین رفتن رنگ موجود بر روی کار به مرور زمان و همچنین کدر شدن کار می شود.

پس در هنگام خرید کردن این محصولات دقت بالایی انجام دهید تا در ادمه از مشکلاتی نظیر این ها جلوگیری کنید. مراکزی که شما در آن ها خرید می کنید حتما باید معتبر و با کیفیت بالا چه از نظر خود محصول و چه از نظر ارائه محصول باشند.

به موجب این امر برخی از ارائه دهندگان این محصول در کنار نمایشگاه هایی که در جهت آشنایی بیشتر مخاطبین با انواع مدل های کابینت و طراحی آن ها برگزار می کنند، برای طراحی هایی که بر روی کابینت ها انجام می شود هیچ گونه پولی دریافت نمی کنند و مشاوره رایگان نیز به مشتریان ارئه می دهند. اغلب این عرضه کنندگان کار خود را با ضمانت های مشخص به مشتریان ارائه می کنند. این ها همگی از جمله مواردی است جدا از بحث کیفیت و مرغوبیت محصول مشتریان را به خود جذب می کند.

طرح چوب 2 - کابینت طرح چوب و کارایی آن

ویژگی های مثبتی که کابینت طرح چوب دارد:

کابینت طرح چوب ویژگی هایی دارد که در واقع مزیت های این نوع کابینت به شمار می آیند نظیر قیمت آن ها. منظور از این بحث آن نیست که کابینت هایی با طرح چوب بسیار ارزان قیمت هستند،خیر این طور نیست اما انواع مختلف موجود در این کابینت ها این حق انتخاب را به مشتریان خود می دهد که با توجه به بودجه مورد نظرشان کابینت طرح چوب مورد علاقه شان را انتخاب و خریداری کنند.

از دیگر نکات مثبتی که در این نوع کابینت وجود دارد و قبل تر به آن اشاره شد مقاومت بسیار بالای آن می باشد و همچنین دارای ماندگاری بسیار خوبی نیز است. شما در طراحی کابینت طرح چوب این امتیاز را دارید که کابینت شما با سلیقه ی شخص خود شما طراحی و حکاکی شود، امتیازی که شاید در دیگر انواع کابینت در دسترس مشتری نباشد. اصولا ترمیم و بازسازی مجدد کار در انواع دیگر کابینت ممکن است سخت تر و یا حتی در برخی غیر ممکن باشد؛ در صورتی که این امکان نیز در کابینت طرح چوب وجود دارد که در صورت خرابی و آسیب دیدگی کار می توان به طور کامل آن را مجددا باز سازی کرد.

ساخت و طراحی کابینت چوبی توسط شرکت کروشان

مجموعه کروشان از جمله طراحان و سازندگان در این عرصه می باشد که فعالیت های خود را طبق اصول و با قواعد کاملا حرفه ای پیش میبرند و متشکل از گروهی کاربلد و مجرب هستند. این  مجموعه همواره زیر نظر استاد کار خود، که تجربه ی او نزدیک به نیم قرن است به فعالیت می پردازد و  انواع خدمات مردم ، در این حوزه را پاسخگو می باشند. از جمله ی این خدمات می توان به انواع اکسسوری ها، لوازم اداری و خانگی اشاره کرد.