حفظ اصالت و ظرافت سلیقه با پنجره چوبی قدیمی

پنجره چوبی قدیمی برای متفاوت و متمایز ساختن دکوراسیون فضای داخلی، از المان های کاربردی و کارآمد محسوب می شود. طرح و مدل خاص و ویژه این نوع پنجره نگاه بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می نماید. تولید و فروش پنجره های چوبی قدیمی با قیمت مناسب، به وسیله گروه صنعتی کروشان صورت می گیرد.

نقش و اهمیت پنجره ها در طراحی داخلی بر کسی پوشیده و مستتر نمی باشد. موضوع روشنایی و تامین نور طبیعی، از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در دکوراسیون فضای داخلی محسوب می شود. برای محقق ساختن این امر و روشنایی محیط، پنجره چوبی قدیمی از عناصر کاربردی تلقی می گردد. از سوی دیگر، بسیاری از طراحان داخلی به منظور کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و نهایت استفاده از نور طبیعی خورشید، تاکید ویژه ای بر استفاده از پنجره چوبی دارند.

پنجره چوبی قدیمی؛ تلفیق سنت و مدرنیته

پنجره چوبی قدیمی به علت برخورداری از جنس چوب، به نوعی از دل طبیعت به فضای دکوراسیون و چیدمان داخلی راه پیدا نموده است. جنس چوب، به علت ساختاری طبیعی و جذابیت ظاهری متمایز، از المان های کاربردی و در عین حال محبوب، در صنعت ساختمان و معماری قلمداد می گردد. در این میان، پنجره چوبی قدیمی، به عنوان متریال سالم و طبیعی، ضمن تامین روشنایی محیط، زیبایی و جذابیت بصری را در فضای چیدمان پراکنده می‌سازد.

پنجره چوبی قدیمی با انعکاس نور طبیعی در فضای خانه، منظره ای دلنشین و زیبا را پایه گذاری می کند. براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده، جایگزین کردن نور طبیعی با منابع نور مصنوعی، در جلوگیری از بروز بیماری افسردگی بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. این موضوع به خوبی بر وجود پنجره در چیدمان فضا صحه می‌گذارد. از سوی دیگر، پنجره ها در افزایش سطح کیفی و جریان هوا در محیط، نقش بسزایی ایفا می نماید. براین اساس، تهویه مطبوع هوا را می توان از دیگر آثار استفاده از پنجره در فضای چیدمان به حساب آورد.

چوبی قدیمی 2 - حفظ اصالت و ظرافت سلیقه با پنجره چوبی قدیمی

افزایش بار زیبایی فضا با پنجره چوبی قدیمی

سرد و بی روح شدن دکوراسیون فضای داخلی، زیبایی و جذابیت بصری محیط را تحت شعاع خود قرار می دهد. به منظور بخشیدن روح و جانی تازه به جسم و کالبد دکوراسیون، استفاده از درب و پنجره چوبی قدیمی یک ایده هوشمندانه و خلاقانه به نظر می رسد. پنجره های قدیمی، شخصیت و هویت فضا را متفاوت و متمایز می سازند. در اصول طراحی امروز، استفاده از روش های خلاقانه و نوآورانه و ترکیب متدهای طراحی نوین و سنتی، مورد توجه بسیاری از معماران قرار گرفته است.

پنجره قدیمی با طرح و مدل منحصر به فرد خود، حس صمیمیت خوشایند و دلنشینی را در قلب و روح افراد پدید می آورد. درب و پنجره های قدیمی برای بسیاری از افراد یادآور خاطرات شیرین و به یاد ماندنی گذشته می‌باشند. استفاده از این عناصر در طراحی فضای چیدمان، انرژی مضاعف و مثبتی را در گوشه و کنار محیط انتشار می دهد. علاوه بر این پنجره چوبی قدیمی به نوعی الهام آور ذوق و هنر قدیم ایران می باشد. در گذشته های دور ساخت پنجره ‌های چوبی ظریف و ریزه کاری شده، بسیار رایج و متداول بود. به سبب زیبایی و جذابیت فوق العاده چشم نواز این پنجره ها، در حال حاضر برخی از طراحان خوش قریحه و خوش ذوق، استفاده از پنجره های چوبی را در دکوراسیون فضای داخلی موجودیت بخشیده اند.

چوبی قدیمی 3 - حفظ اصالت و ظرافت سلیقه با پنجره چوبی قدیمی

راز جلوه گری پنجره چوبی قدیمی در دکوراسیون

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون فضای داخلی، به علت تجلی روح و حس طبیعت در آنها، در میان طراحان بسیار باب شده است. این امر در پرتو استفاده از پنجره چوبی قدیمی در محیط به خوبی محقق شده است. عناصر طبیعی و الهام گرفتن از طبیعت، از ایده های جذاب و خاص برای تزئین و زیباسازی خانه به شمار می‌رود. به طور کلی، پنجره ها از مهم ترین اجزا برای طراحی فضای داخلی و خارجی یک خانه به حساب می‌آیند.

جنس چوب استفاده شده در بافت پنجره چوبی دکوراتیو ، از متریال طبیعی و بادوام و همواره در دسترس محسوب می شود. به عبارت دیگر، جنس چوب را می توان از پروفیل های نخستین و در عین حال قدیمی استفاده شده در ساختار درب و پنجره به حساب آورد. رنگ منحصر به فرد و چشم نواز چوب، زیبایی و جذابیت ظاهری شگفت انگیزی را در فضا خلق می کند. از سوی دیگر، پنجره چوبی قدیمی از بهترین المان ها برای ایجاد توازن و هارمونی در دکوراسیون های دارای حال و هوای سنتی می باشند.

چوبی قدیمی 4 - حفظ اصالت و ظرافت سلیقه با پنجره چوبی قدیمی

مزایای شاخص پنجره چوبی قدیمی

پنجره چوبی قدیمی به علت برخورداری از متریال باکیفیت از جنس چوب، از دوام و استحکام بسیار بالا و مطلوبی بهره می برد. چوب بهدرب و پنجره چوبی کار رفته در ساختار پنجره، ضمن سازگار بودن با محیط زیست، در برابر آب و رطوبت مقاوم و بادوام می باشد. یراق آلات طراحی شده برای پنجره های چوبی، علاوه بر کیفیت بالا، از مقاومت قابل توجهی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و نوسانات دمایی برخوردار می باشند. همچنین، به لطف استفاده از مواد اولیه مرغوب، با گذشت زمان پنجره های چوبی ظاهر و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند.

درب و پنجره چوبی، به علت نداشتن اثرات منفی و مخرب بر محیط زیست و انسان، در اصطلاح به عنوان مصالح طبیعی و سبز شناخته می شوند. تلالو رقعه های طبیعی نور خورشید از لای به لای پنجره ها، بستر مناسب برای یک زندگی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و آلاینده را برای افراد فراهم می آورد. مضاف براین، پنجره ها با پراکنده ساختن اکسیژن در تمامی بخش های محیط، همانند یک دستگاه تهویه بهینه و کاربردی انجام وظیفه می نماید.

ناگفته نماند که عایق صوتی و حرارتی، قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف و زیبایی ذاتی چشم نواز، از دیگر ویژگی های مثبت پنجره چوبی قدیمی قلمداد می گردد.

چوبی قدیمی 5 - حفظ اصالت و ظرافت سلیقه با پنجره چوبی قدیمی

مرکز تولید و فروش پنجره چوبی

گروه صنعتی کروشان، از جمله مراکز تولید و عرضه انواع و اقسام محصولات و مصنوعات چوبی در سطح کشور به شمار می آید. این مجموعه به منظور برآورده ساختن نیازها و توقعات خریداران و به پشتوانه ذوق و هنر استادان و طراحان خود، اقدام به تولید و فروش پنجره چوبی قدیمی نموده است.

پنجره چوبی قدیمی در نگاه بسیاری از افراد، همچنان از جایگاه ویژه و مناسبی برخوردار می باشد. چراکه این نوع پنجره ها به نوعی خاطرات زیبا و ماندگار گذشته را برای افراد تداعی می سازند. مجموعه کروشان مدل های یونیک و خاص این نوع از پنجره ها را تولید و با قیمت مناسب در اختیار خریداران و مشتریان خود قرار می دهد.