آشنایی با انواع طراحی و مدل کابینت آشپزخانه

طراحی و ایجاد یک مدل کابینت آشپزخانه ایده آل یکی از مهم ترین تصمیمات برای یکی از حیاتی ترین نقاط خانه می باشد. کابینت های آشپزخانه به عنوان یک کانون اساسی قلمداد می شوند به طوری که با پیاده سازی سبک نوین در طراحی کابینت ها، نه تنها جلوه ای زیبا به محیط آشپزخانه می بخشد بلکه کل فضای خانه را نیز تحت تاثیر مثبت خود قرار می دهد. شیوه ی طراحی بستگی به درخواست مشتری دارد، اما ما همیشه پیشنهاد می کنیم که قبل از اجرای یک ظاهر خاص ،گزینه های بسیاری از سبک های موجود در طراحی کابینت را مرور کنید. درها، قسمت جلوی کشوها، و پنل های کناری همگی دارای انواع متنوعی از مواد تشکیل دهنده ،سبک و قیمت خاص خود هستند.

کروشان مفتخر است تا با ارائه ی مشاوره های همه جانبه، شما را در انتخاب یک مدل کابینت آشپزخانه مناسب یاری نماید.

درب ها و کشوهای (drawers) جلویی می توانند یکی از تاثیرگذارترین نقاط در مدل کابینت آشپزخانه شما باشند. درهای کابینت شما یک عنصر بصری قوی است و نه تنها یکی از مهم ترین عناصر موجود در آشپزخانه شما هستند بلکه می توانند یکی از گرانترین قسمت ها نیز باشند. سبک ها از ساده تا یک طراحی استادانه متغییر است و برای برآورده کردن هر سلیقه و طرحی می توان یکی را انتخاب کرد. بیایید برخی از محبوب ترین گزینه های موجود در سبک ها را با توجه به بودجه های مختلف بررسی کنیم.

سبک shaker در مدل کابینت آشپزخانه

درهای کابینت به سبک shaker یکی از محبوب ترین سبک های امروزی و مد روز در مدل کابینت آشپزخانه است. این درب ها از یک قاب چهار تکه و یک پنل مسطح مرکزی برخوردار هستند. نام آن از سبک مبلمان shaker گرفته شده است که دارای خطوط تمیز و دقیق و تاکید بر کارایی مفید آن است. سبک ساده آن باعث شده است تا در هر نوع دکوراسیون، از سنتی تا معاصر مناسب باشد.

درهای کابینت shaker کلاسیک بوده و بسته به نوع چوب مورد استفاده ،می توانند در طیف گسترده ای از بودجه ها تهیه شوند. استفاده از یک چوب طبیعی پرداخت کاری شده به جای نوع رنگ شده ی آن می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

کابینت آشپزخانه 2 - آشنایی با انواع طراحی و مدل کابینت آشپزخانه

انواع مدل کابینت آشپزخانه معاصر و جدید

کابینت های مسطح (flat) : آن ها ساده هستند اما سبکی بی انتها و مناسب دوران های بعد ارائه می دهند. درهای مسطح هیچ جزئیات گران قیمتی ندارند و بسته به نوع ساخت مواد اولیه تقریبا در هر بودجه ای قابل تهیه هستند. شکل مینیمالیستی درب های مسطح آن ها را به یک انتخاب ایده آل، برای کسانی که سلیقه ی آن ها به سمت سبک های معاصر و مدرن در مدل کابینت آشپزخانه است، تبدیل می کند.

درهای کابینت مسطح در انواع مختلفی از لمینت ها (laminates)، ونیرها (veneers) ،و چوب چند لایه وجود دارند. لمینت ها انتخاب مناسب و با صرفه ای هستند به طوری که گزینه های زیادی از تنوع رنگ ها، درخشندگی و زیبایی به صاحبان خانه ها ارائه می دهند.

کابینت های louvered : تخته های چوبی افقی معمولا در پنجره ها، مبلمان و درهای داخلی دیده می شوند، هنگامی که از آن ها در درهای کابینت استفاده می شود ،یک سبک معماری متمایز از اواسط قرن را به مدل کابینت آشپزخانه می بخشد. آن ها همچنین دارای دامنه ی قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات هستند.

کابینت های inset : یکی از گران ترین سبک های درب کابینت را دارا هستند، درب های کابینت inset ظاهری کلاسیک را به مدل کابینت آشپزخانه ارائه می دهند به طوری که هرگز از مد خارج نمی شوند. کابینت های inset به دلیل آن که درون قاب (frame) قرار دارند، نامشان نیز از اینجا نشأت می گیرد. به طور معمول درب ها در قسمت داخلی frame قرار دارند. با توجه به آن که چوب ها به طور طبیعی منقبض و منبسط می شوند، این نوع درب ها به طراحی و ساخت دقیق نیاز دارند تا به طور صحیح و مناسب در محل خود جای بگیرند و باز و بسته شوند.

درب های inset دارای لولاهای در معرض دید هستند، برخلاف اکثر درب هایی که لولای پنهان دارند. به عنوان یک قاعده ی کلی ،نصب لولاهای پنهان مشمول هزینه ی بالاتر در ایجاد یک مدل کابینت آشپزخانه زیبا هستند.

کابینت آشپزخانه 3 - آشنایی با انواع طراحی و مدل کابینت آشپزخانه

انواع مدل کابینت آشپزخانه سنتی

مدل کابینت آشپزخانه کهنه نما (distressed) : اگر عاشق ظاهر و زنگار عتیقه ها هستید، پس از آن به ظاهر کهنه نمای آشپزخانه ی خود علاقه مند می شوید. کابینت های کهنه نما از اکثر تولید کنندگان در دسترس هستند. می توانید هر سبکی را انتخاب کنید و گوشه ها را ساییده، و از سایر تکنیک های کهنه نما نیز می توانید استفاده کنید تا یک ظاهر با قدمت و عتیقه مانندی را به آن ها ببخشید. شکل زیر یک نمونه از این نوع کابینت های جالب می باشد.

کابینت های bead board : پنل مرکزی درب ها به گونه ای ساخته شده است که شبیه تخته های سنتی باشد ،این نوع کابینت ها قبلا در خانه های مسن استفاده میشده است. اما اکنون برای افرادی که همواره به سبک قدیمی مدل کابینت آشپزخانه تمایل زیادی دارند این مدل بسیار مناسب است.

گزینه های دیگر از انواع کابینت های آشپزخانه

مدل کابینت آشپزخانه از نوع ترموفویل : اگر بودجه ی کمی دارید کابینت های ترموفویل یک انتخای مناسب است،درب ها از جنس کابینت ام دی اف ساخته شده و سپس با یک روکش پلاستیکی پوشیده می شوند، بعد از آن در زیر حرارت زیاد قرار می گیرند تا کاملا پخته شوند تا یک مهر و موم عالی ایجاد شود. ترموفویل ها با دوام و مقرون به صرفه هستند و در بسیاری از رنگ ها موجود می باشند.

کابینت های از نوع سفارشی : اگر نمی توانید سبک دلخواه در مدل کابینت آشپزخانه خود را پیدا کنید می توانید با سفارشی ساختن آن جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آشپزخانه ی خود ببخشید، لذا شرکت کروشان آمادگی آن را دارد تا با دریافت اطلاعات در مورد سبک دلخواه شما و نوع متریال مد نظر، یک پروژه سفارشی را جهت جلب رضایت هرچه بیشتر شما انجام دهد. شکل زیر یک مدل کابینت سفارشی با درب های چهارخانه شیشه ای است.

کابینت آشپزخانه 4 - آشنایی با انواع طراحی و مدل کابینت آشپزخانه

در آخر لازم است که این نکته را یادآور شویم که کابینت آشپزخانه بزرگترین مؤلفه در زیبایی محیط محل زندگی است لذا اگر از تعداد بیشماری از گزینه های موجود احساس سردرگمی می کنید با تیم کارشناسی کروشان در تماس باشید ،

مجموعه ی ما ضمن آشنائیت با جدیدترین طراحی ها و فناوری نوین همواره در تلاش است تا با یک دید خلاقانه ، به شما در جهت انتخاب مدل کابینت آشپزخانه ایده آل کمک کند.