قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا

قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا

قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا از شما در خانه‌هایتان گزینه مناسبی خواهد بود. از قدیم آینه به عنوان نماد راستگویی به عنوان یکی از ضروری‌ترین لوازم در خانه‌ها و محل کارهای ما نهادینه شده که علاوه بر کاربرد فیزیکی معنای معنوی هم دارد استفاده از آن در سفره هفت سین و هدیه آن به نوعروسان که بخت و اقبالی بلند داشته باشند از نمونه‌های اهمیت آینه در زندگی ما ایرانیان است.

از این رو قابی که برای تزیین آن در نظر می‌گیریم اهمیت فراوانی خواهد داشت. اگر هزینه‌های خرید کنسول آینه چوبی را ندارید می‌توانید با استفاده از طرح‌های مختلف قاب آینه چوبی ، زیبایی خانه خود را دو چندان کنید. آینه‌ها استفاده‌های گوناگونی دارند که در تمامی مکان‌ها استفاده از آنها ضروری است ولی در برخی موارد حالت تزئینی دارند و نباید از زیبایی که در خانه‌ها ایجاد می‌کنند غافل شد.

در این میان هماهنگی قاب آینه با دکوراسیون منزل، رنگ و جنس آن نقش کلیدی بازی می‌کند. قاب آینه‌ چوبی یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه طر‌ح‌های مختلف با رنگ‌های متنوع دارد که در این قسمت به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

آینه چوبی 2 - قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا

معرفی قاب آینه چوبی

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین محصولات در صنعت چوب ایجاد قاب عکس یا قاب آینه چوبی است که متناسب با دکوراسیون منزل می‌توان به شکل مدرن یا کلاسیک ساخت و تمامی افرادی که علاقه‌مند به هنر‌های چوب هستند، قطعا آن را مد نظر قرار می‌دهند. امروزه به دلیل افزایش تنوع و ایده‌پردازی فراوان ساخت محصولات چوبی یکی از شغل‌های پردرآمد است.

امروزه قاب آینه‌ چوبی تقاضای بالایی توسط مصرف‌کنندگان دارد زیرا این محصولات سبب بزرگتر دیده شدن خانه می‌شوند و بازتاب نور بالایی در فضایی که استفاده شده‌اند دارند و تزئینات خانه را به زیبایی به نمایش می‌گذارند. همچنین قاب آینه چوبی در مقایسه با قاب آینه فلزی و نقره‌ای وزن بسیار کمی دارد که در هر محیطی قابل استفاده است و به دلیل شکل‌پذیری بالای چوب تنوع بالایی دارد که در انواع طرح‌های فانتزی، کلاسیک، مدرن، منبت‌کاری و معرق و غیره می‌توان استفاده کرد.

با توجه به اندازه کوچک قاب آینه چوبی بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از چوب دارای کیفیت بالا و مقاوم استفاده نمایند که چوب گردو و راش برای این امر مناسب خواهد بود. به طوری کلی مواردی که در انتخاب قاب آینه چوبی باید بدان توجه کنید عبارت است از رنگ، ابعاد دیوار و ابعاد آینه، شکل قاب، جنس چوبی که در ساخت آن استفاده شده است و تناسب کلی آن با سایر وسایل خانه که اگر موارد فوق را رعایت نمایید مطمئناً انتخاب درستی خواهید داشت.

آینه چوبی 1 - قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا

انواع قاب آینه

انتخاب نوع قاب و طرح و شکل قاب به سلیقه افراد، دکوراسیون منزل ، هزینه و قیمت قاب و وزن آن بستگی دارد. قاب آینه می‌تواند چوبی، فلزی، نقره‌ای، استیل و شیشه‌ای باشد که قاب آینه چوبی به دلیل تنوع و شکل‌پذیری بالا از محبوبیت بیشتری در میان خریداران برخوردار است همچنین به دلیل اینکه قاب آینه چوبی در مقابل ضربه‌های احتمالی نسبت به قاب آینه‌ شیشه‌‌ای مقاومت بالایی دارد و از برخی قاب آینه‌ها مثل نقره‌ای قیمت پایینی دارد بیشتر مورد توجه است.

این در حالی است که در مقایسه با سایر قاب آینه‌ها زمانی که متناسب با دکوراسیون خانه انتخاب شود بسیار شیک خواهد بود. در این قسمت به معرفی انواع و کاربرد قاب آینه پرداخته می‌شود.

قاب آینه منبت : طرح‌های منبت برای آینه در نرم‌افزار‌های بسیار قدرتمند مثل آرتکم و دستگاه‌های cnc طراحی می‌شود که می‌توان یک قاب آینه را به پشت آن اضافه کرد. قاب آینه‌های چوبی منبت‌کاری شده به صورت خود رنگ یا طلاکاری شده طراحی می‌شوند که بیشتر برای خانه‌های با طراحی داخلی کلاسیک مناسب خواهد بود که می‌توانند هم حالت کروی و هم حالت مستطیلی داشته باشند. در حالت کلی قاب آینه‌های مستطیل جهت دکوراسیون کلاسیک، قاب آینه‌های دایره‌ای و به شکل منحنی و بیضی با رنگ‌های تیره برای طرح‌های مدرن و امروزی مناسب خواهد بود.

قاب آینه سنتی یا دست‌ساز: ساخت قاب آینه چوبی به تخصص چندان زیادی نیاز ندارد و بیشتر افراد می‌توانند در خانه با برش چوب سریع، آسان و کم ‌هزینه آن را بسازند. البته باید دقت کنید که این کار ظرافت‌های خاص خود را دارد و باید اندازه‌های مناسب را رعایت نمایید که تفاوت یک میلی‌متری هم ممکن است شکل قاب آینه چوبی را خراب کند.

آینه چوبی 3 - قاب آینه چوبی برای ساختن تصویری زیبا

از برخی هنرهای دستی نیز می‌توان در ساخت قاب آینه استفاده کرد مانند مینا‌ کاری، آینه‌ کاری، نقطه کاری، معرق کاشی و بسیاری از طرح‌های سنتی که به دلیل نظم و تعادل در نقش‌های هندسی حس آرامش به افراد القا می‌کند و بیشتر افراد را مجذوب می‌کند. از طرح‌های سنتی می‌توان به قاب آینه چوبی سنتی مشبک گره چینی، گره‌های اسلیمی تراش خورده در چوب، خاتم‌کاری و غیره اشاره کرد.

قاب آینه سنتی کلون‌دار: این قاب آینه‌ها به صورتی است که در حالت درب‌های قدیمی طراحی می‌شود که آینه پشت درب‌های آن قرار دارد که معمولاً در‌ها به عنوان جاکلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روی درهای آن از شیشه‌های رنگی درب و پنجره‌های قدیمی استفاده می‌شود که حالت سنتی خاصی در آن ایجاد می‌کند. اگر دوست دارید در دکوراسیون خانه‌ی خود یک آینه سنتی داشته باشید و همه را به سفری در گذشته دعوت کنید این آینه بهترین انتخاب خواهد بود.

قاب آینه فانتزی: برخی افراد نیز متناسب با خانه خود از یک‌سری طرح‌های فانتزی استفاده می‌کنند که کودکان طرفدار این طرح‌ها هستند که برای اتاق کودک استفاده از این طرح‌ها مناسب خواهد بود.

کروشان آماده ارائه خدمات چوبی در طرح‌های مختلف قاب آینه چوبی برای سراسر نقاط کشور است که می توانید با کمک آنها طرح‌های زیبایی در خانه خود پیاده کنید. اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را عوض کنید و از طرح‌های متنوع چوب مخصوصاً طرح‌های سنتی که امروزه انتخاب بیشتر افراد است، در کل خانه خود استفاده کنید شرکت کروشان بهترین گزینه خواهد بود که راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید و از طرح‌های این شرکت دیدن نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.