ساخت پنجره چوبی پیوند خانه‌های قدیمی با زندگی مدرن امروز

ساخت پنجره چوبی پیوند خانه‌های قدیمی با زندگی مدرن امروز

ساخت پنجره چوبی از گذشته تا به الان زیبایی بخش خانه‌ها بوده است. وقتی از خانه‌های قدیمی صحبت می‌شود بیشتر مردم ذهنشان به پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی هدایت می‌شود. امروزه نیز ساخت پنجره چوبی مثل گذشته رونق پیدا کرده است. البته در یک مدت ساخت پنجره چوبی خیلی کمتر شد و پنجره‌های آلومینیومی جایگزین آن شد ولی با این حال دوباره ساخت پنجره چوبی طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در دکوراسیون خانه خود هر چه بیشتر از وسایل چوبی استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر این مقاله را حتما مطالعه نمایید.

پنجره چوبی 2 - ساخت پنجره چوبی پیوند خانه‌های قدیمی با زندگی مدرن امروز

مزایای ساخت پنجره چوبی

چوب به عنوان یک ماده رایج در طبیعت می‌باشد که در ساخت درب و پنجره چوبی استفاده‌های بسیار بالایی دارد. از مزایای چوب که در ساخت پنجره چوبی می‌تواند مثمر ثمر باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- چوب ضریب انتقال حرارتی پایینی دارد و گرما و سرما را منتقل نمی‌کند و در خانه در فصل تابستان از گرمای بیش از حد تابستان جلوگیری می‌کند و در زمستان نیز از انتقال سرمای بیرون به محیط خانه جلوگیری خواهد کرد. که طبق موارد ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان در جلوگیری از اتلاف انرژی بیشتر طراحان از ساخت پنجره چوبی دوجداره و سه جداره تمام چوبی استفاده می‌نمایند. علاوه بر موارد فوق چوب عایق صوتی بسیار خوبی نیز می‌باشد

۲- چوب به گونه‌ای است که همیشه در دسترس می‌باشد و تولید آن آسان است.

۳- تاثیری که ساخت پنجره چوبی در زیبایی خانه دارد به دلیل رنگ گرم و بافت پروفیل چوبی وصف‌نشدنی است و اگر دکوراسیون چوبی را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید هماهنگی بین پنجره‌ها و وسایل خانه می‌تواند زیبایی آن را بیشتر کند.

۴- با توجه به اینکه درب و پنجره‌های آهنی و آلومینیومی در برابر نور آفتاب و حرارت واکنش می‌دهند چوب این ویژگی را ندارد و در برابر نور آفتاب مقاوم است همچنین در برابر ضربه نیز محکم است و سریع از بین نمی‌رود. ۶- چوب حالت و رنگ طبیعی دارد و با محیط زیست سازگار است و تاثیر منفی بر سلامت انسان ندارد.

مانند هر وسیله‌ی دیگری ساخت پنجره چوبی معایبی نیز دارد که مهم‌ترین عیب ساخت پنجره چوبی این است که در برابر رطوبت از بین می‌رود که امروزه از روش‌های مختلفی برای پوشش دادن آن استفاده می‌نمایند. پوشش پی وی سی، فایبر گلاس و پوشش آلومینیوم از جمله پوشش‌هایی است که چوب را در برابر آب باران و نفوذ رطوبت مقاوم می‌کند که امروزه از ساخت پنجره چوبی دو یا سه جداره استفاده می‌کنند. یک عیب دیگر ساخت پنجره چوبی قابل اشتعال بودن آن است که ساخت جنس‌های ترکیبی این مشکل را برطرف نموده است.

پنجره چوبی - ساخت پنجره چوبی پیوند خانه‌های قدیمی با زندگی مدرن امروز

طرح‌های پنجره چوبی مدرن

بعد از درب، پنجره چوبی مهم‌ترین جزء ساختمان است که نوردهی و روشنی خانه به شکل و اندازه آن بستگی دارد. پنجره‌ها مدل‌ها و ابعاد گوناگونی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف دارند که تنوع بالای آنها انتخاب را مشکل‌تر می‌کند از این رو باید دقت کافی در انتخاب شکل و اندازه پنجره به خرج دهید. پنجره از دو قسمت مهم چارچوب پنجره و شیشه تشکیل شده است که مثل چارچوب شیشه نیز مهم است. شیشه‌های پنجره می‌تواند ساده، شیشه رنگی، رفلکس و دو یا چند جداره باشند. از آن جایی که موضوع بحث ساخت پنجره چوبی است به انواع طرح‌های آن اشاره می‌شود. طرح‌های عمومی پنجره‌ها عبارت است از پنجره کوچک، پنجره لولادار، پنجره شیب‌دار، پنجره کشویی، پنجره دو قسمتی، پنجره بادگیر، پنجره ترکیبی، پنجره ویلایی، پنجره تمام شیشه و پنجره غیر قابل باز شدن می‌باشد که همه این طرح‌ها ا در ساخت پنجره چوبی می‌توان پیاده کرد.

ساخت پنجره چوبی براساس نوع جنس چوب نیز متفاوت است مدل‌های تمام چوب با داشتن زیبایی بالا هزینه‌ی بالایی دارند که از حالت‌های ترکیبی و چند جداره نیز می‌توان استفاده کرد که در حالت دوجداره قسمت داخلی حالت چوب خواهد داشت و قسمت بیرونی به عنوان مثال یو پی وی سی خواهد بود که ویژگی‌های هر دو جنس را با هم خواهید داشت. از مزیت‌های این مدل این خواهد بود که هزینه‌های آن در مقایسه با مدل دو جداره تمام چوب کمتر خواهد بود و در ساختمان‌های نیمه لوکس مقرون به صرفه است و در ساختمان‌های بلند مرتبه هم قابل استفاده است.

یا اینکه در ساخت پروفیل چوبی از ترموود استفاده می‌کنند که پروفیل‌های چوبی را با استفاده از مواد شیمیایی در مقابل شرایط آب و هوایی و قارچها، حشرات و رطوبت محافظت می‌کند در کارخانه رنگ خاصی بر روی چوب می‌زنند که آن پوشش چوب را از تابش اشعه UV خورشید که موجب تغییر رنگ می‌شود محافظت می‌کند. در مرحله بعد روی آن سمباده می‌زنند و نقاط اتصالات را با مواد آب‌بندی عایق می‌کنند تا مانع ورود رطوبت شود. البته طرح پنجره به یراق‌آلات آن نیز بستگی دارد که حالت‌های مختلف بازشو یک‌طرفه، باز شدن دو لنگه، باز شدن دو حالته که تفاوت این دو در این است که باز شدن دو لنگه از هر دو طرف در محور افقی باز و بسته می‌شود در حالی که دو حالته هم به صورت افقی و هم عمودی باز و بسته می‌شود. علاوه بر آنها بازشو کشویی، بازشو محوری و بازشو کلنگی نیز وجود دارد که بسیار مورد استفاده هستند.

آنچه که مهم است نحوه‌ی دکوراسیون خانه شما و شکل قرارگیری پنجره و اندازه‌ای است که برای آن در نظر گرفته‌اید.

پنجره چوبی 4 - ساخت پنجره چوبی پیوند خانه‌های قدیمی با زندگی مدرن امروز

شرکت کروشان سازنده پنجره چوبی

شرکت کروشان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی داخلی و تولید محصولات چوبی است که انواع محصولات چوبی را در سراسر کشور عرضه می‌کند. از این رو این شرکت در زمینه ساخت پنجره چوبی هم فعالیت‌های خوبی را ارائه می‌دهد. اگر قصد ساخت و استفاده از دکوراسیون چوبی را مد نظر قرار داده‌اید بهتر است از محصولات این شرکت دیدن نمایید نه تنها در زمینه پنجره چوبی بلکه کلیه محصولات چوبی خانه خود را از این شرکت می‌توانید تهیه فرمایید و یا طبق سلیقه خود سفارش ساخت دهید. در هر زمینه‌ای استفاده از متخصصان فعال آن بسیار مفید و سازنده است در این زمینه هم اگر شرکت کروشان را انتخاب کنید مطمئن باشید از نظرات کارشناسان خبره بهره‌مند خواهید شد.