دکوراسیون چوبی منزل راهی برای شیک و طبیعی بودن منزل

دکوراسیون چوبی منزل راهی برای شیک و طبیعی بودن

از قدیم در خانه‌ها از وسایل چوبی استفاده زیادی می‌شد به طوری که درب و پنجره و بیشتر وسایل خانه مثل میز، کمد، برخی ظروف مثل پارچ آب، لیوان و حتی قاشق نیز از چوب ساخته می‌شد. بعدها با روی کار آمدن فلزها به خصوص آلومینیوم و استیل دکوراسیون چوبی منزل کمتر شد و اما امروزه دوباره استفاده از وسایل چوبی بیشتر شده و ساخت اشیا چوبی بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و همگان تمایل به استفاده از این وسایل دارند. اگر می‌خواهید یک خانه شیک و در عین حال برگرفته از دامن طبیعت داشته باشید بهتر است از دکوراسیون چوبی منزل استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر شما مطالبی برایتان آماده شده است که امیدواریم مفید باشد.

چوبی منزل - دکوراسیون چوبی منزل راهی برای شیک و طبیعی بودن منزل

مزیت‌های استفاده از چوب در دکوراسیون منزل

امروزه تقریبا در تمامی دکوراسیون‌ها از چوب استفاده می‌کنند. شما خانه‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که از چوب در دکوراسیون منزل آن استفاده نشده باشد. چوب به دلیل خاصیت طبیعی بودن خود بخش از دکوراسیون منزل است و در طراحی مدرن همیشه از آن استفاده می‌کنند و در جایی که از رنگ‌های سرد استفاده شده است کافی است یک وسیله‌ی کوچکی از چوب استفاده شود که فضا را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از مزیت‌های دیگر دکوراسیون چوبی منزل این است که در هر سبک و شیوه‌ای قابل استفاده است از طرح‌های سنتی گذشته گرفته تا طرح‌های صنعتی و مدرن امروز از چوب استفاده می‌شود. حتی بسیاری از طراحان داخلی چوب و وسایل چوبی را به عنوان عنصر اصلی طراحی‌های داخلی خود استفاده می‌کنند. یک سری طرح‌هایی در دکوراسیون چوبی منزل وجود دارد که به آنها طرح یا سبک روستیک (Rustic) یا روستایی می‌گویند یعنی آنچه که در طبیعت وجود دارد را در خانه استفاده کنیم، چیزی که بیشترین تاثیر طبیعت را می‌تواند نشان دهد چوب و وسایل چوبی است که در این نوع طرح‌ها بیشترین استفاده از چوب وجود دارد که حتی از درخت‌های چوبی هم در داخل منزل استفاده می‌شود و بیشتر برای خانه‌های ویلایی مناسب است.

این خانه‌ها هزینه بالایی دارد ولی برای الهام‌گیری و استفاده از آن در قسمت کوچکی از خانه مناسب خواهد بود. با این حال جدا از سبک روستیک اگر به خانه‌ی خود با جزئیات نگاه کنید خواهید دید که در هر بخش از خانه هم چوب قابل استفاده است و فقط مختص آشپزخانه یا اتاق خواب نیست در هر قسمت خانه دکوراسیون چوبی منزل جوابگو خواهد بود. از دیگر مزیت‌های دکوراسیون چوبی منزل کارکرد بالای آن است که می‌توان گفت در ۹۰ درصد وسایل خانه می‌توان چوب را به کار برد از میز و مبلمان گرفته تا اشیا کوچک تزیینی که با نماهای چوب بسیار مناسب هستند.

چوبی منزل 2 - دکوراسیون چوبی منزل راهی برای شیک و طبیعی بودن منزل

دکوراسیون چوبی منزل شامل چه وسایلی است؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم دکوراسیون چوبی منزل در هر جای خانه جوابگو است در این قسمت می‌خواهیم به قسمت‌هایی از خانه با انواع وسایل چوبی اشاره کنیم.

  • آشپزخانه: تقریباً امروزه در ۹۰ درصد خانه‌ها در آشپزخانه از کابینت چوبی و ام دی اف استفاده می‌کنند که محیط آشپزخانه را منظم، زیبا، دلباز و جذاب نشان می‌دهد. در صورت پارکت بودن آشپزخانه هم نظم حاکم در طرح‌ها بسیار خوشایند خواهد بود. البته توصیه می‌شود رنگ کفپوش چوبی و کمدها یکسان نباشد تیره‌تر بودن رنگ کمد می‌تواند جذابیت بیشتری در دکوراسیون چوبی منزل ایجاد کند. در بیشتر موارد آشپزخانه و پذیرایی به هم پیوسته هستند و پارکت یک‌دست استفاده می‌کنند که در این صورت میز ناهار‌خوری و مبلمان پذیرایی هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
  • پذیرایی : در اتاق پذیرایی مواردی که باید مورد توجه باشد هماهنگی مبلمان و میزناهار‌خوری و تناسب صندلی‌‌ها و مبلمان با هم است. در داخل پذیرایی معمولاً در کنار دیوار از میزهای کنسول چوبی و یا در تابلوها از چارچوب چوبی هم استفاده می‌شود که نیازی نیست کاملاً یکدست باشند اما ترکیب رنگ‌ها و شکل‌های استفاده شده موثر خواهد بود. مبلمان، پرده‌ها، لوستر و چراغ آویز تناسب رنگی باید داشته باشد. گاهی دیده می‌شود که از میز و یا پنل‌های چوبی برای تلویزیون استفاده می‌شود که تزئینات دکوراتیو نیز برای آن گوشه خانه در نظر گرفته می شود که اگر به طور خلاقانه کنار هم قرار گیرد بسیار جذاب خواهد بود. البته در دکوراسیون چوبی منزل نباید سادگی را فراموش کنید، شلوغی بیش از حد باعث خستگی می‌شود.
  • اتاق خواب : دکوراسیون چوبی منزل در اتاق خواب هم نقش زیادی ایفا می‌کند. اتاق خواب می‌تواند شامل کمد دیواری چوبی، تخت‌خواب، پنل‌های چوبی کار شده، میز کوچک چوبی باشد. در پشت تخت‌‌خواب از یکسری پنل‌های چوبی امروزه استفاده می‌کنند که خیلی شیک و جذاب است و در صورت هماهنگی آن با تخت‌خواب زیبا خواهد بود که توصیه می‌شود پایه‌های چوبی تخت‌خواب با پنل‌های استفاده شده هماهنگ باشد. در برخی اتاق خواب‌ها از میزهای کنسول چوبی بدون پایه فانتزی استفاده می‌کنند که بسیار محیط را جذاب می‌کند و توصیه می‌شود از آنها در دکوراسیون چوبی منزل مورد استفاده قرار گیرد. البته شلف و قفسه‌های چوبی برای کتابخانه هم در اتاق کار یا در همان اتاق خواب با استفاده صحیح از رنگ‌ها فضا را می‌تواند روشن‌تر و زیباتر کند که بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود.
  • جاهای دیگر مثل تراس، بالکن و دستشویی : در دکوراسیون چوبی منزل در بالکن هم می‌توان کف را چوبی کرد و هم می‌توان از یک میز کوچک و یا مبل راحتی چوبی همراه با یک کوسن ساده در بالکن استفاده کرد. تناسب گل‌ها با محیط بالکن مهم است و بهتره از وسایل با رنگ روشن استفاده نمود که در شب فضا را روشن کند.

چوبی منزل 3 - دکوراسیون چوبی منزل راهی برای شیک و طبیعی بودن منزل

کسانی می‌توانند شما را در دکوراسیون چوبی منزل کمک کنند که آشنایی کاملی در زمینه طرح‌های چوبی داشته باشند. شرکت کروشان از جمله شرکت‌هایی است که انواع و اقسام وسایل چوبی را به همه‌ی نقاط کشور عرضه می‌کند و کارشناسان مجربی در زمینه طراحی داخلی دارد که بهترین نوع ارائه کننده دکوراسیون چوبی منزل است که حتی محیط ‌های اداری را نیز به بهترین صورت با طرح‌های چوبی مدیریت می‌کنند. اگر می‌خواهید در طراحی منزل خود از ایده‌های خاص و زیبا استفاده کنید حتما در دکوراسیون چوبی منزل خود با کارشناسان کروشان مشورت کنید و از محصولات این شرکت استفاده کنید.