درب و پنجره چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن

درب و پنجره چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن

درب و پنجره‌ چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن است که از گذشته تا به امروز طرفدارهای زیادی دارد. وقتی صحبت از درب و پنجره‌ چوبی است همه به پنجره‌های بزرگ قدیمی با شیشه‌های رنگی در خانه باغ‌های بزرگ فکر می‌کنند که وقتی به باغ و حیاط بزرگ باز می‌شد طراوت و زیبایی زیادی به خانه‌ها می‌بخشید.

امروزه متاسفانه زندگی آپارتمانی و متراژهای کوچک خانه‌ها این زیبایی را کمرنگ کرده است. ولی در دهه اخیر دوباره بیشتر مردم به همان درب و پنجره‌ چوبی البته با حالتی مدرنتر و شیک‌تر از قبل روی آورده‌اند. در این قسمت به معرفی انواع درب و پنجره‌ چوبی که تقاضای زیادی در بازار دارند اشاره خواهیم کرد.

معرفی درب و پنجره چوبی

در صنعت ساخت‌ و ساز درب و پنجره را می‌توان از جنس‌های مختلفی مثل چوب، آلومینیوم، آهن و مصالح ترکیبی مثل PVC، UPVC و کامپوزیتها تهیه کرد. ساخت درب و پنجره‌ چوبی دارای مزایایی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضریب انتقال حرارتی آن پایین است و گرما و سرما را انتقال نمی‌دهد و سبب می‌شود در زمستان گرمای خانه هدر نرود و در تابستان نیز محیط خانه خنک باشد.
  • شکل‌پذیر است و می‌توان انواع اقسام طرح‌ها را در درب و پنجره‌ چوبی پیاده کرد که بیشتر افراد درب و پنجره‌ چوبی را به دلیل زیبایی آن انتخاب می‌کنند. بالاخره چوب نمادی از طبیعت است و حس صمیمیت و گرمی در بین افراد ایجاد می‌کند.
  • عایق صوتی است و نارسانا است. در صورتی که درب ساختمان دو جداره باشد آرامش و راحتی را به ساکنان خانه به ارمغان خواهد آورد.
  • قابلیت رنگ‌کاری دارد و می‌توان در رنگ‌های مختلف از آن استفاده کرد و طبق نظر مشتری به شکل‌های مختلف در و پنجره مناسب ساخت.
  • با وجود دوام بالای چوب این ماده ممکن است شکستگی‌هایی داشته باشد که قابلیت تعمیر دارد و به راحتی می‌توان مطابق نیاز تعمیرات لازم را در آن ایجاد نمود.

و پنجه چوبی 4 - درب و پنجره چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن

با توجه با مزایایی که گفته شد رطوبت باعث پوسیده شدن درب‌ و پنجره چوبی می‌شود همچنین از نظر امنیت بسیار پایین است چون سبب باعث گسترش آتش گرفتگی می‌شود و به دلیل تاثیرپذیری چوب از تغییرات آب و هوا معمولاً در داخل ساختمان از درب های چوبی استفاده می‌شود.

انواع درب چوبی

درب و پنجره‌ چوبی براساس استفاده‌ای که دارند انواع مختلفی دارد که برای درب چوبی می‌توان به سه دسته کلی درب چوبی اتاق خواب، درب چوبی ورودی منزل، درب چوبی ضد سرقت که هر یک انواع مختلفی دارد. به طور کلی برای درب و پنجره‌ چوبی می‌توان به درب تمام چوب، درب ام دی اف، درب روکش چوب و درب HDF اشاره کرد.

مهم‌ترین عاملی که در تعیین کیفیت و قیمت درب چوبی مهم است جنس چوبی است که در ساخت آن استفاده می‌شود و به طبع درب تمام چوب در اندازه یکسان قیمت بالاتری نسبت به بقیه خواهد داشت که در این میان درب‌هایی که از دو نوع چوب روسی یولکا و ساسنا و چوب گردو آمریکایی ساخته می‌شوند به دلیل مرغوبیت بالا و زیبایی طبیعی و بی‌نظیر خود بالاترین قیمت را دارند. درب HDF هم دارای پایین‌ترین قیمت است که طول عمر کمتری دارند و در مقایسه با سایر موارد فوق از زیبایی ظاهری کمتری برخوردار است و معمولاً در چارچوب فلزی نصب می‌شود.

در واقع اگر به دنبال شیک‌ترین و قیمت مناسب می‌گردید درب MDF با روکش طبیعی چوب بهترین گزینه خواهد بود که هم قیمت مناسبی دارد و هم به دلیل روکش چوبی شیک و زیبا دیده می‌شود. مانند سایر لوازم چوبی در درب چوبی نیز می‌توان طرح‌های مختلف رومی، فرانسوی، ایران باستان، مصری را پیاده کرد و از رنگ‌های گوناگون پلی استر استفاده نمود. البته در درب و پنجره‌ چوبی نوع ساخت مثل کلاف ساده یا کلاف نما چوب با دو جداره در کیفیت و قیمت درب تاثیر به‌سزایی دارد.

و پنجره چوبی 2 - درب و پنجره چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن

انواع پنجره چوبی

در پنجره‌های چوبی یکی از مهم‌ترین نقاط که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه باز و بسته شدن پنجره است که بر این اساس انواع مختلفی مثل بازشو یک طرفه، بازشو دو لنگه، بازشو دو حالته، بازشو محوری (برای پنجره‌های دایره‌ای) و بازشو کشویی در بازار موجود است با توجه به دکوراسیون منزل می‌توان از هر یک از موارد فوق استفاده نمود البته باید توجه کرد که درب و پنجره‌ چوبی مهم‌ترین عامل در نورگیری خانه هستند اندازه و مکان آنها در ساخت خانه باید به‌درستی انتخاب شود.

علاوه بر قاب پنجره جنس شیشه هم در انتخاب شما تاثیر‌گذار است و شیشه درب و پنجره‌ چوبی شما می‌تواند شیشه‌ ساده، شیشه رنگی، شیشه‌های دو و چند جداره و شیشه رفلکس باشد. درست است که پنجره‌های چوبی عایق صدا و حرارت هستند اما در انتخاب پنجره باید دقت کنید که رده انرژی آنها A+ باشد و تعداد جدارهای لازم در آن رعایت شود تا با آرامش خاطر بهترین گزینه را برای منزل خود انتخاب نمایید که این موضوع در قیمت درب و پنجره‌ چوبی نیز بسیار موثر است. پنجره چوبی می‌تواند در انواع طرح‌های مختلف تزیینی، ساده، مدرن، مشبک ارسی، سنتی باشد.

و پنجره چوبی 3 - درب و پنجره چوبی تلفیقی از زندگی قدیم و مدرن

درب و پنجره چوبی مشبک ارسی

حتماً تا به حال درب و پنجره‌ مشبک که به صورت شیشه‌های رنگی هستند را در فیلم یا در خانه‌های قدیمی از نزدیک دیده‌اید که این همان طرح مشبک ارسی است که از تلفیق نازک‌کاری چوب با هنر طراحی نقوش، گره چینی، اسلیمی، قواره بری و دیگر عناصر اصیل معماری تلفیق شده‌اند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این پنجره‌ها معمولاً به صورت عمودی هستند که سرتاسر اضلاع دیوار را می‌پوشانند و از سقف تا کف زمین به صورت یکپارچه می‌باشند.

برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان زبده شرکت کروشان که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه دکوراسیون منزل می‌باشد تماس بگیرید. شرکت کروشان خدمات خود را در سه مجموعه خانگی، اداری و اکسسوری عرضه می‌نماید که شامل تمام محصولات چوبی می‌شود. در واقع هر آنچه که از محصولات چوبی مد نظرتان است از کابینت و گلدان گرفته تا درب و پنجره‌ چوبی در این شرکت می‌توانید بیابید و حتی می‌توانید قسمتی از دکوراسیون داخلی منزل خود را که می‌خواهید از محصولات چوبی در آن قسمت استفاده نماید با اطمینان خاطر به کارشناسان شرکت کروشان بسپارید.