تأثیر بی نظیر پنجره چوبی تزئینی بر دکوراسیون منزل

تأثیر بی نظیر پنجره چوبی تزئینی بر دکوراسیون منزل

پنجره ی چوبی تزئینی یکی از المان های اساسی و بنیادی در طراحی دکوراسیون منزل می باشد. علی‌رغم آنکه، آن ها منفصل و یا جدا از برخی تزئینات دکوری قلمداد می شوند، اما توجه به نوع طراحی و سبک های منحصر به فردی که در مورد پنجره چوبی تزئینی وجود دارد می تواند جلوه ای فوق العاده خیره کننده را به محیط ببخشند.

به طور کلی “دکوراسیون” طرح ها و ایده هایی را شامل می شوند که کمک می کنند یک محیط، منظره ای زیبا و کاملاً هماهنگ را به خود بگیرند. درواقع کلیه طراحان دکوراسیون بر این باورند که نه تنها همه اقلام موجود از قبیل کمدهای چوبی، مبلمان چوبی و دیگر وسایل، در یک فضای بسته باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند بلکه سایر اجزا مانند درب و پنجره ی چوبی که به نوعی جدا از محیط داخلی در نظر گرفته می شوند نیز باید این سازگاری و هماهنگی را به مجموعه القا کنند.

بنابراین ما می توانیم پنجره چوبی تزئینی را به کلکسیون دکوراتیو منزل و یا هر محیطی دیگری اضافه کنیم و از معماری هنری خاصی که روی آن پیاده سازی می شود لذت ببریم. در ادامه سعی می کنیم جزئیات بیش تری را از این المان مخصوص ارائه دهیم تا با ویژگی های خاص پنجره چوبی تزئینی آشنا شوید.

نحوه ی طراحی فریم های پنجره چوبی تزئینی

مهم ترین بخش ساخت پنجره چوبی تزئینی، طراحی فریم های آن است. زیرا آنچه که در وهله ی اول مشاهده می کنیم نوع طراحی و به اصطلاح نقش و نگارهایی است که روی پنجره چوبی وجود دارد. تجهیزاتی که در این مورد استفاده می شود به شدت وظیفه ی سنگینی را بر عهده دارند زیرا باید الگوهایی را به ما تحویل دهند که در اوج زیبایی، ظرافت و دقت کافی را داشته باشند.

این تجهیزات هوشمند درواقع دستگاه هایی هستند که نقش و نگارهای مد نظر ما را روی پنجره چوبی تزئینی پیاده سازی می کنند و معمولاً به صورت پیش فرض الگوهایی را در دستور کار دارند که می توانند در کمترین زمان روی چوب ایجاد کنند.

برای ایجاد یک فریم جذاب و ایده آل، ابتدا یک نمای کلی از پنجره چوبی تزئینی رسم می شود، سپس طرح بدست آمده را به چند قسمت تقسیم کرده و روی هر کدام به صورت جداگانه کار می شود. پیگیری این نوع فرآیند یک مزیت عمده دارد، اینکه دقت، تمرکز و ظرافت کاری افزایش می یابد زیرا هم حجم کار کوچکتر است و هم اینکه امکان مانور و تغییر جهت بیش تری روی قطعه وجود دارد. بنابراین کار روی هر قطعه ی جداگانه ی چوب، و سپس متصل کردن این قطعات به یکدیگر مخصوصاً در ساختارهای تزئینی، موفقیت هر چه بیش تر در ساخت پنجره چوبی تزئینی را دو چندان می کند.

چوبی تزئینی 2 - تأثیر بی نظیر پنجره چوبی تزئینی بر دکوراسیون منزل

سازگاری پنجره چوبی تزئینی با سایر متریال های موجود

آنچه که در مورد پنجره چوبی تزئینی بسیار جالب توجه است درواقع سازگاری آن با دیگر متریال ها مانند شیشه، فلز، و یا حتی پلاستیک است. شما به راحتی می توانید روی فریم چوب، تجهیزات و قطعات فلزی متنوعی را نصب کنید که همگی به بهترین شکل روی چوب سوار می شوند.

ماده دیگری که به پنجره چوبی تزئینی جلوه ای زیبا می بخشد و به نوعی ماهیت پنجره را تکمیل می کند وجود شیشه هایی شفاف و یا حتی رنگی است که منعکس کننده ساختار بی نظیر چوب خواهند بود. به طور کلی در کارهای تزئینی لازم است که چوب را به عنوان مبنا و پایه ی (base) اصلی در نظر بگیریم و سپس مواد دیگر به صورت هر چند جزئی روی آن قرار دهیم تا علاوه بر تنوع و ظاهری شکیل، هماهنگی بیش تری نیز با سایر اجزای موجود داشته باشند.

لاجرم به طور کاملاً ناخواسته سایر متریال در ساخت پنجره چوبی تزئینی درگیر خواهند شد چرا که شما نمی توانید از شیشه در پنجره ی خود استفاده نکنید و یا اینکه نخواهید برای لولاهای پنجره از قطعات فلزی استفاده کنید، چنین چیزی ممکن نیست. بنابراین ترکیب این مواد هستند که محصول نهایی ما را کاربردی و مشتری پسند خواهند کرد.

چوبی تزئینی 3 - تأثیر بی نظیر پنجره چوبی تزئینی بر دکوراسیون منزل

دوام و پایداری پنجره چوبی

مقوله ی دوام و پایداری از مهم ترین فاکتورهایی است که هر خریدار به آن توجه ویژه ای دارد زیرا توقع دارد محصولی که سفارش ساخت آن را می دهد در برابر عوامل محیطی حداکثر مقاومت و پایداری را نشان دهد و به مدت چندین سال قابلیت استفاده داشته باشد.

یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی که در مورد پنجره چوبی تزئینی به وفور صدق می کند، در تماس بودن آن ها با عوامل محیطی است، اگرچه معمولاً آن ها را به واسطه ی تزئینی بودن در محیط های بسته و خنثی نصب می کنند اما در مواردی نیز بنا به درخواست مشتری لازم است که این پنجره ها در معرض و تماس مستقیم با عوامل محیطی روی سازه قرار گیرند.

همان طور که می دانید چوب بدون پرداخت کاری و پوشش های محافظ، عملاً آن ها را در مقابل رطوبت و دیگر تنش های خارجی آسیب پذیر می کند، لذا لازم است تا با بهره گیری از برخی مواد شیمیایی موجود این عملیات مفاوم سازی را به نحوی مطلوب و طی فرآیندهای مشخص انجام دهیم. از موادی که اغلب به عنوان پوشش محافظ پنجره چوبی تزئینی استفاده می شود عبارتند از روغن های مخصوص چوب، سند پلاست، و یا رزین اپوکسی ها است.

چوبی تزئینی 4 - تأثیر بی نظیر پنجره چوبی تزئینی بر دکوراسیون منزل

شرکت کروشان مبتکر ایده هایی نوین در طراحی وسایل دکوری چوبی

به طور کلی تزئینات دکوراتیو دارای یک خاصیت نهفته و کاملا منحصر به فرد در درون خود هستند که روی هیچکدام از عناصر دیگر به این شدت وجود ندارد و آن طرح پذیری و ایجاد تنوع در وسایل دکوری چوبی است. شما می توانید با هر سلیقه ای که دارید دکور چوبی مورد نظر خود را متناسب با فضای منزل خود انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

لذا با توجه به این امر مهم لازم است که همواره اطلاعات خود را در زمینه ی طرح های نوین عصر حاضر که همگی باید روی چوب پیاده سازی شوند، بروز نگه داریم. مجموعه ی کروشان همیشه بر این اعتقاد پایبند بوده است که فعالیت در عرصه ی ساخت و تولید وسایل چوبی دکوراتیو نیازمند ایده پردازی و کشف طرح های جدید است به گونه ای که تمامی سلایق از قشرهای گوناگون را در بر بگیرد. به همین دلیل شرکت کروشان بخشی از تمرکز و مانور خود را روی پنجره چوبی تزئینی قرار داده است، دقیقاً نقطه ای که شاید خیلی مورد توجه دیگر شرکت های مشابه در این حد قرار نگیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *