طراحی نوین انواع دراور چوبی

طراحی نوین انواع دراور چوبی

دراور چوبی به واسطه ی طراحی بی نظیر خود که تشکیل شده از یک پیکره ی چوبی مکعب مستطیل به همراه تعدادی طبقات یا کشوهای متعدد که ظرفیت پذیرش مجموعه ی عظیمی از وسایل شخصی و حتی لباس را دارند، توانسته اند مانند انواع کمد چوبی به عنوان اصلی ترین وسایل چوبی در اتاق خواب ها استفاده شوند.

وجود طرح های مختلف در ساختار بیرونی خصوصاً سطح کشوها و همچنین نواحی جانبی آن باعث شده است تا علاوه بر فراهم کردن یک جلوه ی بصری زیبا، در کنار آن پاسخگوی ذوق و سلیقه ی افراد مختلف نیز باشند. به جهت استفاده مستمر از دراور چوبی و همچنین ایجاد انواع طرح های نوین و گوناگون لازم است که در قسمت خارجی آن ها از چوب های solid یا بدون ماشینکاری استفاده کنیم، که در مقابل فضای داخلی آن ها برای استفاده از چوب های پرسکاری شده با مواد و عناصر صنعتی کاملاً آزاد است که بسیاری از تولیدکنندگان این مورد را همواره مد نظر قرار می دهند.

در ادامه ی این مقاله سعی بر آن داریم تا المان های متعددی از دراور چوبی را مورد بررسی قرار دهیم تا یکسری اطلاعات مضاعفی را نسبت به این وسایل چوبی ارزشمند پیدا کنیم.

چوبی 2 - طراحی نوین انواع دراور چوبی

مکانیزم عملکردی طبقات دراور چوبی

دراور چوبی این قابلیت را دارد تا متناسب با نیاز شما افزایش سایز یا کشو پیدا کند لذا در اغلب موارد شامل ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و یا حتی ۱۲ کشو نیز امکان ساخت دارند. در بسیاری از موارد به جهت افزایش ظرفیت یا گنجایش دراور چوبی، این شرایط وجود دارد تا به عمق و عرض یا پهنای آن ها افزوده شود. از موارد مهمی که در مورد طبقات دراور چوبی همواره مورد سوال بوده است اینکه آیا با سنگین کردن طبقات، باز شدن سهل و آسان آن ها نیز دچار مشکل می شود یا خیر؟

پاسخ به این سول قطعاً منفی است زیرا طراحی طبقات یا کشوهای دراور چوبی به گونه ای است که حتی اگر ماکزیمم فضای آن ها را پر از وسایل کنید باز هم به واسطه ی وجود یک مکانیزم رول یا غلتک های ژله ای سخت براحتی باز و بسته می شوند. این غلتک های ژله ای معمولاً در کنار کشوها و روی یک محور افقی فلزی سوار می شوند و با اعمال کمترین نیرو باز و با کوچکترین فشار بسته می شوند بطوریکه اغلب حالت خود بازشونده تحت کمترین اثر فیزیکی را دارند.

از طرفی ممکن است به دلیل عجله، برخورد خشنی با آن ها داشته باشند و به صورت ناخواسته با شدت بیشتری این کشوها را ببندد که عملاً منجر به بروز آسیب خواهند شد. برای این مورد نیز تدابیر خوبی در نظر گرفته شده است زیرا در محل بسته شدن درب دراور چوبی می توان از کاهنده های سرعت که به صورت فنرهایی داخل یک محفظه ی پلاستیکی هستند از افزایش شدت برخورد در زمان بسته شدن کشوها جلوگیری کرد.

چوبی 3 - طراحی نوین انواع دراور چوبی

استفاده از دراور در اتاق خواب

دراور چوبی از وسایلی است که بخش اعظم استفاده آن معمولا در اتاق خواب ها و در گوشه ای دنج و یا با یک فاصله ی معقول از تختخواب چوبی، میز مطالعه و همچنین کتابخانه چوبی می باشد. می توان گفت که آن ها همه روزه استفاده می شوند و مداوم در هر شرایطی در حال باز و بسته کردن قفسه ها یا کشوهای آن ها جهت قرار دادن وسایل شخصی، لباس و دیگر اقلام هستید، بنابراین وجود چنین وسیله ی ارزشمندی قطعاً ضروری خواهد بود.

با توجه به آنکه بخش زیادی از وسایل چوبی در اتاق خواب ها قرار دارند لازم است که یک چینش اصولی برای آن ها لحاظ کنیم. مقوله سایز و اندازه همواره مسئله ساز خواهد بود لذا متناسب با حجم وسایل خود همچنین ابعاد اتاق سعی کنید یک دراور چوبی اصطلاحاً جمع و جور تهیه کنید چرا که در اغلب اوقات تختخواب ها می توانند فضای بسیار زیادی را اشغال کنند که در آن صورت یک محدودیت عمده برای جایگذاری دیگر وسایل خواهد بود. از طرفی وجود یک محدوده ی باز و فراخ نیز در اتاق خواب یکی از اولویت ها اصلی می باشد لذا نمی توان هر فضای خالی را تحت هر شرایطی پر کرد.

مزیت استفاده از چوب در ساخت دراور

متریال چوب یکی از پرکاربردترین عناصر موجود در عصر حاضر در زمینه ی ساخت انواع وسایل مورد استفاده از جمله دراور چوبی در فضاهای ایزوله و بسته می باشد که تا به امروز با توجه به جامعه‌ ی آماری گسترده خواهان بسیار زیادی دارد.

سوال اینجاست که علت پر مخاطب بودن متریال چوب چیست؟ آیا قیمت آن است و یا اینکه نمی توان روی آن ها ارزش مادی لحاظ کرد. درواقع مزیت استفاده از این نوع متریال در طراحی و ساخت دراور چوبی، سبک بودن و دوام بسیار بالای آن هاست و از همه مهمتر وجود یک ماده با ماهیت نچرال و طبیعی می باشد.

طبیعتاً افراد با مورد آخر ارتباط بیشتری برقرار می کنند که از دلایل عمده ی آن همین موضوع می باشد. مواد چوبی به سرعت قابلیت شکل پذیری دارند و از این نظر یک امتیاز بزرگ محسوب می شود زیرا شما می توانید طرح های بسیار متنوع و بی نظیری را از دراور چوبی در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کنید که در چنین شرایطی گزینه های بیشتری را برای انتخاب خواهید داشت.

در اصل تنوع ساختاری نشان از تفاوت سلایق و روحیه ی افراد است که ترجیح می دهند یک شکل و شمایل خاص و با یک رنگ بکر و ناب را برای محیط مورد نظر خود در نظر بگیرند. حال آنکه روزانه به مجموعه ی این طرح ها به طور گسترده ای در حال اضافه شدن است.

چوبی 4 - طراحی نوین انواع دراور چوبی

خرید انواع دراور چوبی از شرکت کروشان

شرکت کروشان به عنوان یک مجموعه ی ممتاز و برگزیده در زمینه ی ساخت و تولید انواع محصولات چوبی همواره سعی بر آن دارد که در جهت خرید آگاهانه ی شما یکسری اطلاعات و داده های ضروری از وسایل متعدد چوبی که نظر به خرید آن ها دارید در اختیارتان قرار دهد.

قطعاً با دريافت این اطلاعات خواهید توانست تا با یک دید بازتری اهداف مرتبط با خرید خود را دنبال کنید. یکی از نکاتی که در خرید انواع کمد بالاخص دراور چوبی باید رعایت کنید موضوع سایز است که این مورد باید توسط شما ارزیابی شود.

تناسب با وسایل دیگر از المان های فوق‌العاده با اهمیت محسوب می شود چرا که هم از لحاظ جنس، رنگ، طراحی ظاهری و از این قبیل موارد، همگی لازم است که در یک چارچوب واحد قرار بگیرند تا دکوراسیون منزل جذاب و ایده آل به نظر برسد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *